خبرگزاری کار ایران

جلسه مشاوران مالیاتی اتحادیه های صنفی تهران/ واحدهای صنفی تابعه اتحادیه ها فرار مالیاتی ندارند

asdasd
کد خبر : ۳۲۷۹۹۱

جلسه مشاوران مالیاتی اتحادیه های صنفی تهران با حضور رئیس اتاق اصناف ایران و نائب رئیس اول اتاق اصناف تهران برگزار شد.

به گزارش ایلنا، در این جلسه که با حضور تعدادی از روسای اتحادیه های صنفی برگزار شد، مشاوران مالیاتی تاکید کردند که واحدهای صنفی تابعه اتحادیه به هیچ عنوان فرار مالیاتی ندارند .

علی فاضلی رئیس اتاق اصناف ایران در این نشست با اشاره به ضرورت هماهنگی کامل مشاوران مالیاتی با اتاق اصناف گفت: مهمترین مشکلی که اصناف در حال حاضر با آن رو به رو هستند، الصاق برگ تشخیص مالیاتی از سوی سازمان امور مالیاتی است. از همین رو باید به گونه ای هماهنگ باشید تا انشقاق احتمالی میان شما کارشناسان باعث ایجاد خدشه به فعالیت واحدهای صنفی نشود.

فاضلی با اشاره به همکاری متقابل اصناف و دولت گفت: اصناف همواره در اجرای فرامین مقام معظم رهبری جدی و پیشگام هستند و این پیشگامی را در عمل به صورت همه جانبه به منصه ظهور رسانده اند.

وی افزود: در سال جاری که از سوی مقام معظم رهبری به سال همدلی و همزبانی دولت و ملت مزین شده است، اصناف با حمایت همه جانبه از برنامه های دولت تدبیر و امید بسته همدلی و همزبانی مردم و دولت را فراهم کردند و خوشبختانه دولت تدبیر و امید نیز جایگاه اصناف را در برنامه های اقتصادی کشور مشخص کرده که جای تقدیر و تشکر دارد.

فاضلی از ارتقای جایگاه اصناف در اقتصاد کشور در مقایسه با سال های پیشین خبر داد و گفت: در حال حاضر دیگر در پشت درهای بسته برای اصناف تصمیم گیری نمی شود. بلکه در مهم ترین کار گروه ها و کمیته های تدوین لوایح طرح و آئین نامه های قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی شاهدیم که اتاق اصناف نماینده ای با حق رای دارد که این مهم نشان از توجه جدی نظام به اصناف دارد.

نایب رئیس اول اتاق اصناف تهران در ادامه این جلسه با اشاره به معضل برگ تشخیص مالیاتی اصناف عنوان کرد: متاسفانه سازمان امور مالیاتی برای اکثر واحدهای صنفی بدون سند و مدرک مثبوت برگ تشخیص را تا هزار برابر افزایش صادر کردند و این در حالی است که به اذعان دولت شاهد رکود اقتصادی طی سال های اخیر بالاخص در سال ۹۲ بودیم.

ابراهیم درستی افزود: دولت نمی تواند تاجر خوبی باشد و بهتر است به بخش خصوصی اعتماد کند و در پشت درب های بسته بدون حضور اصناف برای آن ها تصمیم گیری نکند. هر چند که در دولت یازدهم شاهد همراهی و حمایت دولت از اصناف هستیم .

درستی تصریح کرد: دولت تدبیر و امید بر خلاف دولت دوره قبل از اصناف حمایت می کند و با توجه به روند عملکرد و برنامه های دولت شاهد آن هستیم که اتاق اصناف، اتاق بازرگانی و اتاق تعاون کارگروه مشترک دارند و حرف هر سه اتاق از یک مسیر خروجی مشخص بازگو می شود.

نماینده امور مالیاتی اتاق اصناف ایران خاطرنشان ساخت: اتاق اصناف دو کمیته در بخش مالیات های مستقیم و کمیته مالیات بر ارزش افزوده تشکیل داده که امید است به لطف خداوند پایداری این کمیته بتواند مشکلات اصناف را تسهیل کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز