خبرگزاری کار ایران

افزایش سطح ایمنی در صنعت سی ان جی با رعایت استانداردها

رییس سازمان ملی استاندارد ایران در همایش ملی و نمایشگاه صنعت سی.ان.جی و سوختهای جایگزین که صبح امروز ، دوشنبه 16 آذر با حضور فعالان عرصه سی ان جی و همکاری شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران، مدیریت طرح سی ان جی، تشکلهای صنفی صنعت سی ان جی در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار شد سخنرانی کرد .

به گزارش ایلنا، نیره پیروزبخت، رییس سازمان ملی استاندارد ایران با اشاره به اینکه استاندارد با کمک بخش خصوصی فعالیت های خود را دنبال می کند افزود : سازمان ملی استاندارد ایران با تدوین استانداردهای لازم بر رعایت استانداردهای قطعات و تجهیزات گاز سوز کردن خودروها و جایگاههای عرضه گاز طبیعی فشرده نظارت دارد.

 وی با اشاره به طرح رویکرد نوین استانداردسازی اظهار داشت : در این طرح پوشش استاندارد شامل تمام محصولات می شود و هر کالای تولیدی در کشور باید پیوست استاندارد داشته باشد.

پیروزبخت با اشاره به اینکه 2900 آزمایشگاه با سازمان ملی استاندارد ایران همکاری دارند، گفت : حدود صد هزار نفر بطور غیر مستقیم در بخش استاندارد کشور مشغول به کار هستند.

 رییس سازمان ملی استاندارد ایران با بیان اینکه مهم ترین استانداردی که در این سال ها تدوین کردیم درباره جایگاه های سی ان جی بود ، افزود : 2296 جایگاه سی ان جی در کشور وجود دارد که نظارت بر اجرای استاندارد این جایگاهها بر عهده سازمان ملی استاندارد ایران است.

 وی درباره استاندارد مخازن گازی گفت : روی مخازن گازی حساسیت و توجه ویژه ای داریم و کنترل و نظارت دقیقی بر روی این مخازن انجام داده ایم.

 رییس سازمان ملی استاندارد ایران با اشاره به اینکه 2276 جایگاه با همکاری کارشناسان بازرسی شده است ،گفت: این جایگاهها به بازرسی نیاز دارد تا تمام استانداردها به درستی اجرا شود.

 وی با اشاره به اینکه نگران کننده ترین مشکل در کشور خودروهای در حال حرکت است ،افزود: باید با کمک تمام دستگاهها این خودرو ها بصورت دوره ای مورد بررسی قرار گیرد.

 به گفته رییس سازمان ملی استاندارد ایران با توجه به بند 30 سیاستهای کلی برنامه ششم توسعه باید به موضوع استاندارد توجه ویژه شود.

گفتنی است : همایش ملی و نمایشگاه صنعت سی.ان.جی و سوختهای جایگزین 16 و 17 آذرماه در تهران- مرکز همایشهای صدا و سیما برگزار می شود.

کد خبر : ۳۲۸۰۲۴