خبرگزاری کار ایران

اصلاح ساختار مصرف انرژی ۶۰۰ هزار موتور خانه خانگی، دولتی و صنعتی

asdasd
کد خبر : ۳۳۱۵۴۵

نائب رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه برای بهینه سازی مصرف انرژی، ساختارموتورخانه ها اصلاح می‌شود گفت: برای تحقق این امر در مرحله اول ساختار مصرف انرژی ۵۰۰ هزار موتورخانه خانگی و ۱۰۰ هزار موتورخانه تجاری و دولتی اصلاح می‌شود .

به گزارش ایلنا به نقل از اتاق ایران؛آرش نجفی با اعلام این خبر اظهار کرد: در پی فرمایشات رهبر معظم انقلاب برای اصلاح الگوی مصرف و اقتصاد مقاومتی، دولت قوانینی برای کاهش مصرف انرژی تدوین کرد که بخشی از آن با اصلاح موتور خانه های کشور محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه برای عملیاتی شدن کاهش مصرف انرژی مصوباتی در شواری اقتصاد تصویب شد افزود:بر اساس این مصوبات اصلاح ساختار مصرف انرژی در 500 هزار موتور خانه به همراه 100 هزار موتورخانه تجاری و دولتی در مرحله اول، مد نظر است .

این مقام مسئول گفت: در مرحله اول طرح  بیش از 25 درصد کل موتورخانه‌ها تحت پوشش قرار می‌گیرند و در مراحل بعد کلیه موتورخانه‌های موجود در کشور تحت پوشش قرار می‌ گیرد.

نائب رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: از این فرایند تعاملی بین دولت و بخش خصوصی ایجاد شد و منجر به بررسی کیفیت کالاهای که قرار است در این طرح مورد استفاده قرار گیرد، شد.

وی خاطر نشان کرد: بر این اساس،  قطعات و اجزائی که قرار است به بهینه سازی کمک کنند، باید شناسایی و از نظر کیفیت بررسی شود تا در نهایت برای آنها گواهی نامه صادر و تاکید شود که مجریان تنها از این کالاها استفاده کنند.

نجفی تصریح کرد: این کالاها باید تایید استاندارد داشته و مدارک مدیریتی و مالی آنها راستی آزمایی شده باشند تا در نهایت گواهینامه‌ دریافت کنند.

وی افزود: برای صرفه جویی در مصرف انرژی  مجریان می توانند  لیست این کالاها را  از سایت شرکت بهینه سازی مصرف سوخت دریافت کنند.

نجفی اظهار کرد: این محصولات شامل کلیه تجهریزات است که در موتورخانه ها استفاده می شود و شامل دیگ،عایق مشعل، پنجره و ... است.

وی در پایان گفت: مرحله اول، این گواهینامه ها امروز توسط رئیس اتاق بازرگانی ایران و مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت اعطا  شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز