خبرگزاری کار ایران

در جریان برگزاری دومین نمایشگاه اختصاصی ایران در افغانستان؛

100 میلیون دلار قرارداد تجاری با افغانستان امضا می‌شود

asdasd
کد خبر : ۳۳۳۴۰۹

مجری نمایشگاه ایران در افغانستان گفت: در جریان برگزاری دومین نمایشگاه اختصاصی ایران در افغانستان، 100 میلیون دلار قرارداد تجاری با افغان‌ها امضا می‌شود.

به گزارش ایلنا  به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت، سیدعلیرضا صدرزاده گفت: نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در کابل افغانستان از ۱۱ تا ۱۴ اسفندماه سال جاری برگزار خواهد شد و بر این اساس پیش‌بینی می‌شود در حاشیه آن، ۱۰۰ میلیون دلار قرارداد تجاری میان تجار ایران و افغانستان به امضا رسد.

مجری برگزاری دومین نمایشگاه اختصاصی ایران در افغانستان فزود: این نمایشگاه که از سوی سازمان توسعه تجارت ایران برگزار می‌شود، محلی برای گفت‌وگو و عرضه توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران خواهد بود، این در حالی است که سال گذشته نیز در حاشیه همین نمایشگاه که به صورت رسمی از سوی معاون اجرایی رئیس‌جمهور ایران و معاون دوم رئیس‌جمهور افغانستان افتتاح شد، ۵۰ میلیون دلار قرارداد تجاری میان ایران و افغانستان به امضا رسید.

وی تصریح کرد: میزان واردات افغانستان از ایران، ۳ میلیارد دلار است که ۴۰ درصد از مجموع واردات این کشور از کل دنیا را به خود اختصاص می‌دهد، این در حالی است که سالانه ۸ میلیارد دلار واردات ازسوی افغانستان صورت می‌گیرد، بنابراین ۴۰ درصد از بازار افغانستان در کالاهای وارداتی به دست ایران است.

به گفته صدرزاده، ترکیب واردات افغانستان از ایران در حال تغییر است، به این معنا که در گذشته ما کالاهای ساخته شده از جمله مصالح ساختمانی، مواد غذایی و لوازم خانگی به این کشور صادر می‌کردیم اما اکنون این کالاها به مواد اولیه تبدیل شده است، چراکه افغان‌ها در حال سرمایه‌گذاری‌های کوچک در صنایع هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز