خبرگزاری کار ایران

نقش مدیران مهارت آموخته در انطباق سریع با تکنولوژی روز دنیا

ضرورت همکاری دولت با مراکز پژوهشی برای ارتقای رتبه فضای کسب و کار ارتقای رتبه فضای کسب و کارمنوط به مساعدت دولت و هماهنگی ویژه بین مراکز آموزشی و پژوهشی از سوئی با چرخه تولید و خدمات از سوی دیگر است.

به گزارش ایلنا، رضا ماکولاتی ، کارشناس اقتصادی حوزه کسب و کار طی گفت و گویی در خصوص وظایف کارآفرینی یک مدیر شایسته در شرایط پسا تحریم و حضور سرمایه گذاران خارجی گفت: امروزه ، در شرایطی زندگی می کنیم که تعبییر " دهکده جهانی " برای آن به کار برده می شود و افراد می توانند افکار و ایده ها و خواسته های خود را در کمترین زمان ممکن ، به سمع و نظر دیگران در اقصی نقاط جهان برسانند ولی باید برای رسیدن به نقطه مطلوب با هشیاری بتوانیم توانمندی های داخلی و همچنین سرمایه گذاران خارجی را به سمتی هدایت کنیم که مزیت های نسبی داخلی  یعنی نیروی انسانی آموزش دیده بتواند در چرخه تولید با آخرین آموزه های تکنولوژیک ، کار آزموده شود.

این مدیر  شایسته مدرسه عالی کسب و کار ماهان اظهارداشت: باید حلقه های مفقوده هر چرخه را در داخل ، با جذب سرمایه خارجی و تکنولوژی آنان و نیروی انسانی داخلی به کالای واسطه ای تبدیل نمود تا علاوه بر صرفه اقتصادی برای آن محصول چرخه تولیدات داخلی تکمیل و به سمت یک مجموعه نسبتا کامل با قدرت انطباق سریع با تغییرات تکنولوژیک روز ، حرکت کنیم.

این کارآفرین نمونه ارتقای رتبه فضای کسب و کار را منوط به مساعدت دولت  و هماهنگی ویژه بین مراکز آموزشی و پژوهشی از سوئی با چرخه تولید و خدمات از سوی دیگر دانست و گفت:با جلب و جذب سرمایه  و هم راستا کردن آن با نیروی انسانی می توان برای ورود به بازار های جهانی و ایجاد زمینه های کسب و کار در داخل امیدوار شد .

ماکولاتی تاکید کرد: در صورت نقص قوانین ، اصلاح و به روز رسانی ضوابط و مقررات درهمه زمینه هااز ضروریات و الزامات دستیابی به شرایط نسبتا مطلوب برای ایجاد بازار کسب و کار موفق است.

ارتقای عملکرد سازمانی با ترکیب دانش وتجربه

همچنین محمدرضا پرنو، کارشناس حوزه بازرگانی درباره خصوصیات مدیر شایسته ، نقش دائمی آموزش ویادگیری در جهت تقویت و بهبود شرایط رابسیار با اهمیت دانسته و برقراری ارتباط موثر را مهم ترین فاکتور آموزش عنوان کرد و گفت: مدیرمسلط به ارتباط پویا می تواند به آسانی با سایر مدبران و مجموعه ها ارتباط برقرار کند.

این  مدیر  شایسته مدرسه عالی کسب و کار ماهان ادر پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اگر مدیران در شرایط پسابرجام آموزش های لازم را ندیده باشند، هنگام برخورد با سرمایه گذاران و مدیران خارجی چه پیش می آید؟ اظهارداشت: مدیران بخش خصوصی با فراگیری تکنیک های کسب و کار، پیام اصلی را به طرف مقابل به خوبی منتقل کرده و میزان خطاهای خود در سرمایه گذاری های بزرگ و گشایش فاینانس ها را در شرایط پسا تحریم به حداقل می رسانند.

پرنو گام دوم موفقیت را یادگیری تکنیک های DBA برشمرد و تاکید کرد: در این مرحله مدیران توانایی شناخت نوع شخصیت افراد را کسب می کنند و از همین مسیر ورود کرده و در انتها به نتیجه مطلوب می رسند.

گفتنی است رضا ماکولاتی و محمدرضا پرنو در جشن فارغ التحصیلی مدرسه عالی کسب و کار ماهان در اسفند 94 از بین چندین مدیر نمونه ، عنوان مدیر شایسته  را کسب نمودند.

 

کد خبر : ۳۶۰۵۸۳