خبرگزاری کار ایران

فرهنگ رانندگی بین خطوط در معابر شهری در حال گسترش است

asdasd
کد خبر : ۳۷۰۱۱۷

ایلنا: به گزارش سایپا نیوز، از آنجایی که فرهنگ رانندگی مجموعه ای از رفتارهای درست رانندگی و آداب زندگی اجتماعی بهنگام تردد در شهرها و جاده ها است، رانندگی در بین خطوط معابر شهری یکی از نمادهای فرهنگ رانندگی در کشورهای درحال توسعه و توسعه یافته می باشد.

 توسعه فرهنگی که مقدم بر جنبه های دیگر توسعه است، شامل ارتقای فرهنگ، رفتار و تعاملات اجتماعی است و مقوله رانندگی در بین خطوط از نشانه های بارز توسعه یافتگی به شمار میرود.
با این مقدمه و براساس گزارشات دستگاه های ذی ربط و بررسی های میدانی، بیش از 85 درصد از شهروندان تهرانی بین خطوط رانندگی می کنند و این رخداد مهمی است که باید به شکل مناسبی فرهنگ سازی و تقویت شود.
 تقویت فرهنگ رانندگی بین خطوط نیازمند مجموعه ای از امکانات و تامین شرایط در بعد سخت افزاری و نرم افزاری است. در بخش سخت افزاری، خط کشی استاندارد کلیه خیابان ها و بزرگراه ها، تقویت سیستم هوشمند کنترل و نظارت، نصب علائم و تابلوهای راهنما به تعداد مورد نیاز، به نحوی که یک راننده تازه وارد به شهر تهران، به راحتی مسیرهای مورد نظر را پیدا نموده و رفت و آمد نماید.
 
در بخش نرم افزاری، تبلیغات فرهنگی در رسانه های همگانی و شبکه های مجازی، آموزش در همه مقاطع تحصیلی و تشویق رانندگانی که مابین خطوط حرکت می کنند، از مواردی است که به ذهن نگارنده می رسد.
 
 رفت و آمد خودروها و رفتار رانندگی در تهران به عنوان یک معضل اساسی، تنها با مشارکت شهروندان و مالکان خودروها قابل حل است که خوشبختانه با توجه به احساس مسئولیت شهروندان و رعایت نظم و حقوق دیگران، مدتی است که این مشکل مورد توجه مردم قرار گرفته و با همکاری آنان روبه کاهش است و اکنون مشاهده می شود که در بزرگراه ها و معابر شهری حرکت در بین خطوط به عنوان یک رفتار اجتماعی مطلوب در حال گسترش است و قدردانی از تمامی شهروندان فرهنگ مدار و قانون محور کمترین کاری است که باید مسئولان امر انجام دهند.
 نگارنده معتقد است اصلاح فرهنگ و رفتار در همه سطوح و شقوق تنها و تنها با مشارکت داوطلبانه مردم و شهروندان امکان پذیر است. مردم ما در گذشته و حال ثابت کرده اندکه همواره در حرکت های اجتماعی که خیر و صلاح عموم در آن نهفته است، پیشگام بوده و در مقوله رانندگی در بین خطوط نیز ، مردم پیشرو و عامل اصلی تعمیق این رفتار درست اجتماعی هستند.
امیدوارم روزی فرا رسد که حتی یک شهروند هم کوچکترین آسیب و گزندی به واسطه رفتارهای رانندگی به خود نبیند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز