خبرگزاری کار ایران

رشد ۴۰۰درصدی تسهیلات تاییدی صندوق توسعه صنایع دریایی در سال ۹۴

asdasd
کد خبر : ۳۷۴۴۰۵

قایسه عملکرد سال ۹۳ و ۹۴ صندوق توسعه دریایی از رشد ۴۰۰ درصدی تسهیلات تایید شده حکایت دارد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی صندوق توسعه صنایع دریایی ، در سال ۱۳۹۴ ، تعداد ۵۹ درخواست تسهیلات به صندوق صنایع دریایی ارائه شده که این تعداد در سال ۱۳۹۳ ، ۳۰ مورد بوده است  که حاکی از۱۰۰ رشد در تعداد  درخواست ها می باشد.

 این درخواست ها به تفکیک ۳۴ مورد تعمیرات شناور ، ۱۰ مورد ساخت شناور ، ۹ مورد تجهیزات و زیر ساخت و ۶ مورد مشاور ساخت بوده است .

بر این اساس از این تعداد تسهیلات بررسی شده درسال ۹۴  ، ۲۸ فقره تسهیلات مورد تایید قرار گرفتندکه ۲۰ مورد آن در خصوص تعمیرات شناور ، ۴ مورد ساخت شناور و ۴ مورد تجهیزات و زیر ساخت بودند که در مقایسه با سال ۹۳ ، ۴۰۰ درصد افزایش  نشان می دهد . مجموع ریالی این تسهیلات تایید شده بالغ بر۳۰۹ میلیاردریال بوده است که این میزان در سال ۹۳  حدود ۷۴ میلیارد ریال بود .

همچنین  درسال ۱۳۹۴ منابع جدیدی برای حوزه ساخت و تکمیل جذب شده است . در سال گذشته ۱۶۹ میلیارد ریال تسهیلات ساخت مصوب شده است که در مقایسه با سال ۹۳  از رشد ۱۴۴ میلیارد ریالی برخوردار بوده است .

افزایش سرمایه و رشد پرونده تسهیلات ساخت ، ارائه تسهیلات در حوزه تجهیزات و زیر ساخت ، شروع طرح ساماندهی سازندگان تجهیزات دریایی و تکمیل زنجیره تامین ، تصویب اعطای تسهیلات کم بهره به شرکت های دانش بنیان و حمایت از نوآوری در صنایع دریایی ،  تصویب تاسیس صندوق پژوهش و فناوری غیر دولتی  و چاپ جلد دوم وسوم  پروژه مطالعاتی  توسعه صنعت کشتی سازی در۹ کشور منتخب را میتوان از دیگرفعالیت های صندوق  توسعه دریایی در سال ۱۳۹۴ عنوان کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز