خبرگزاری کار ایران

علاقمند به ارتقاء سطح روابط اقتصادی با ارمنستان هستیم

وزیر صنعت ، معدن وتجارت گفت: علاقمند به ارتقاء سطح روابط اقتصادی با ارمنستان هستیم که می تواند در قالب همکاریهای معدنی و انجام کار مشترک تجلی یابد.

به گزارش ایلنا به نقل از شبکه اطلاع رسانی تولید وتجارت ایران (شاتا)؛ « محمد رضا نعمت زاده » در دیدار با « لئون یولیان » وزیر انرژی و منابع طبیعی کشور ارمنستان  افزود : یقین دارم با ظرفیت موجود در ایران و کشورهای اوراسیا در آینده نزدیک شاهد اتفاقات خوبی باشیم.

وی گفت:  شرکتهای ایرانی می توانند با توجه به مزیتهای موجود معدنی کشور ارمنستان فعالیتهای مشترکی را در این زمینه انجام دهند.

به گفته  نعمت زاده ؛ جمهوری اسلامی ایران همچنین راغب است تا در زمینه انرژی و هیدرو کربن ها و تولید و انتقال برق مذاکرات جدی و رو به گسترشی با کشور ارمنستان داشته باشد.

وزیر صنعت، معدن وتجارت با بیان اینکه در حوزه تجارت با کشور ارمنستان در عمل هنوز به نقطه قابل قبول نرسیده ایم ؛ افزود : بدیهی است که توسعه تجارت و سرمایه گذاری با برداشتن موانع موجود می تواند به نفع هر دو کشور تمام شود.

وی در خصوص توسعه همکاریهای صنعتی با کشور ارمنستان نیز گفت: در دید کلی بنا داریم تا در کشور ارمنستان به صادرات کالاهای تولیدی کشورمان مبادرت کرده و مازاد آن را به کشورهای اورآسیا صادر کنیم.

به گفته  نعمت زاده؛ ظرفیت های ما در شرکتهای مهندسی خوب است و می توانیم در پروژه های مهندسی و زیر بنایی همکاریهای خوبی با کشور ارمنستان داشته باشیم.

براسا س این گزارش ؛ « لئون یولیان » وزیر انرژی و منابع طبیعی کشور ارمنستان نیز در دیدار خود با وزیر صنعت ، معدن وتجارت کشورمان گفت:‌جمهوری اسلامی ایران برای ما یک کشور استراتژیک ، دوست ونزدیک است که باید اقدامات مشترک اقتصادی نیز انجام دهند.

« لئون یولیان » با تاکید بر اینکه ارمنستان مرزهای مشترک خشکی زیادی با ‌جمهوری اسلامی ایران دارد ، افزود: این یک مزیت است که تولیدات ایرانی بدون پرداخت مالیات به ارمنستان ورود پیدا می کند.

وزیر انرژی و منابع طبیعی کشور ارمنستان در ادامه تصریح کرد : پیشنهاد می شود تا با تشکیل کارگروه  مشترک دو کشور ایران و ارمنستان  نوع همکاریهای اقتصادی را بطور دقیق مشخص نماییم.

 

 

 

کد خبر : ۳۹۴۵۱۹