خبرگزاری کار ایران

نگاهی واقع بینانه به قرارداد سیتروئن و سایپا

با برطرف شدن تحریم‌ها و محیا شدن بستر مناسب در صنعت کشور،شرکت سایپا در چارچوب قوانین و مقررات مشخص شده ابلاغی وزارت صنعت، معدن و تجارت با طرفهای اروپایی از جمله سیتروئن مذاکرات خوبی انجام داد که منجر به سرمایه گذاری مشترک شد، این موضوع با توجه به شرایط رقابتی داخلی و خارجی، دستاورد بزرگی برای صنعت کشور و گروه سایپا است.

به گزارش ایلنا به نقل از  سایپا نیوز و توضیحات انتشار یافته در کیهان درباره قرار داد با سیتروئن آمده است: با برطرف شدن تحریم‌ها و محیا شدن بستر مناسب در صنعت کشور،شرکت سایپا در چارچوب قوانین و مقررات مشخص شده ابلاغی وزارت صنعت، معدن و تجارت با طرفهای اروپایی از جمله سیتروئن مذاکرات خوبی انجام داد که منجر به سرمایه گذاری مشترک شد. این موضوع با توجه به شرایط رقابتی داخلی و خارجی، دستاورد بزرگی برای صنعت کشور و گروه سایپا است.

 براساس استراتژی‌ها و برنامه‌های گروه خودروسازی سایپا، توسعه و تنوع محصولات مورد توجه است، لذا تا پایان سال جاری محصولات جدید شامل چانگانCS35، خودرو 212 (بر روی پلتفرم تیبا) و ....از سوی این گروه خودورسازی به بازار عرضه خواهد شد همچنین گروه سایپا در حال حاضر بر روی دو پلت فرم جدید و مدرن SP1 و SP0 کار می‌کند. که این محصولات جدید از سال 97 به بازار عرضه خواهد شد.

با انعقاد قرارداد اولیه سیتروئن و سایپا و در پی آن انعقاد قرارداد اصلی که به گفته وزیر صنعت تا دو ماه دیگر صورت می گیرد قطعا سایپا می تواند در راستای توسعه محصول از توان فنی مهندسی سیتروئن بیش از سایر شرکای خارجی خود بهره ببرد و علاوه بر آن، استفاده از بازارهای مشترک نیز از جمله نقطه قوت این مشارکت خواهد بود که سایپا می تواند با صادرات 30 درصدی محصولات مشترک و حضور در بازارهای دو طرف کسب و کار خود را توسعه دهد.

خودرو‌های قیمت متوسط وخودروهای لوکس سیتروئن که در سایپاکاشان تولید خواهند شد در رنج قیمت بین 45 تا 120 میلیون تومان قرار خواهند داشت و به هیچ وجه جایگزین پر فروش ترین و ارزانترین خودرو داخلی، یعنی پراید نخواهند شد. بلکه توان  تولیدی سایپاکاشان در طی یک دوره 5 ساله به محصولات مشترک با سیتروئن تخصیص داده می‌شود و از ظرفیت تولیدی 3 سایت خودروسازی دیگر گروه سایپا جهت تولید محصولات با برند داخلی سایپا شامل محصولات X100 (خانواده پراید), X200 (خانواده تیبا) و پلتفرم های مدرن SP1 و SP0 استفاده شده و برنامه تولید و عرضه محصولات گروه، بر اساس نیاز بازار تهیه و به روز می‌شود.

از جمله ویژگی‌های مهم قرارداد سایپا و سیتروئن، می‌توان به این موضوع اشاره کرد که حدود 30 درصد تولیدات مشترک وارد بازارهای بین المللی می‌شود،‌ این قرارداد علاوه برجذب سرمایه خارجی، همکاری در بخش فنی و مهندسی را نیز در پی خواهد داشت که می‌تواند منجر به طراحی و تولید پلتفرم‌های جدید در سایپا شده تا این گروه خودرو‌سازی با قدرت رقابتی بیشتری در بازارهای بین المللی حاضر شود.

 

کد خبر : ۳۹۴۷۱۰