خبرگزاری کار ایران

افق روشن صنعت نوشت‌افزار در ایران؛

سومین نمایشگاه بین‌المللی لوازم‌التحریر، اداری و تجهیزات مهندسی گشایش یافت

سومین دوره متوالی نمایشگاه بین‌المللی لوازم التحریر، اداری و تجهیزات مهندسی امروز با حضور بیش از 60 شرکت داخلی و خارجی به مدت چهار روز در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز به کار کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از  شاتا از  سازمان توسعه تجارت، این نمایشگاه که از سه سال گذشته در چارچوب سیاست‌های نمایشگاهی در فهرست نمایشگاه‌های بین المللی داخلی قرار گرفت، تا 8 مرداد دایر است و  48 شرکت داخلی و 13 شرکت خارجی از  کشورهای چین و ترکیه در آن مشارکت دارند.

مشارکت‌کنندگان در این رویداد تجاری محصولات خود را در گروه‌های کالایی شامل انواع لوازم‌التحریر، لوازم اداری، مهندسی، کمک آموزشی، رنگ روغن و آبرنگ و ... معرفی می‌کنند.

صنعت نوشت‌‌افزار و لوازم‌‌التحریر از جمله صنایع پرکاربرد در جهان به شمار می‌رود که طیف گسترده‌ای از مصرف‌کنندگان را شامل می‌شود به طوری که وجود عواملی مانند رشد جمیعت، بالا رفتن میزان سواد، افزایش میزان ثبت نام مدارس، افزایش کسب‌و‌کارها و...  باعث شده طی سال‌های اخیر، شاهد افزایش میزان تقاضای جامعه جهانی و در نتیجه رشد چشمگیر این صنعت در کشورهای در حال توسعه باشیم.

کارشناسان اذعان دارند انجام سرمایه‌گذاری‌های گسترده داخلی و خارجی، فرصت مناسبی خواهد بود تا علاوه بر رشد این صنعت در کشور، امکانات ورود تکنولوژی و دانش فنی در تولید نوشت‌افزار و سایر لوازم جانبی با هدف تامین نیاز داخل و صادرات به کشورهای هدف صادراتی محقق شود.

براساس نظریه تحلیلگران رشد آینده بازار جهانی محصولات نوشت‌افزار بیشتر در اقتصادهای نوظهور جهان مانند آسیا، خاورمیانه، آمریکای لاتین و شرق آفریقا اتفاق خواهد افتاد؛ بنابراین انتظار می‌رود دست‌اندرکاران برگزاری نمایشگاه لوازم‌التحریر بتوانند طی سال‌های آتی نسبت به گستردگی فضا و حضور شرکت‌های خارجی اقدام و نمایشگاهی کیفی و در خور توجه تمامی شرکت‌کنندگان و بازدیدگان را ایجاد کنند.

 

کد خبر : ۳۹۴۹۹۷