خبرگزاری کار ایران

طرح‌های فولادی، مانع خام فروشی مواد معدنی می‌شود

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس و نماینده مردم شهرستان خرامه، سروستان و کوار در مجلس شورای اسلامی گفت: فعال شدن طرح های استانی فولاد یکی از نمونه های جلوگیری از خام فروشی و ایجاد ارزش افزوده تولیدات معدنی است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، داریوش اسماعیلی در حاشیه بازدید رییس هیات عامل ایمیدرو از طرح فولاد نی ریز با تاکید بر مطلب فوق افزود: در کمیسیون صنایع و معادن مجلس، موضوع فعال شدن طرح های استانی فولاد به ویژه «نی ریز» به عنوان یکی از اقدامات اساسی دولت و ایمیدرو برای مهار خام فروشی و ایجاد ارزش افزوده و توسعه اشتغال مطرح می شود.

وی تصریح کرد: با راه اندازی این طرح در نیمه دو سال، گندله تولید شده در معادن سنگ آهن به آهن اسفنجی تبدیل می شود که پس از آن، این محصول نیز برای تولید شمش فولاد مورد استفاده قرار می گیرد از همین رو فعالیت چنین کارخانه ای گامی برای استفاده تولیدات معدنی و ایجاد ارزش افزوده در داخل است.

وی این اقدام را در راستای اقتصاد مقاومتی توصیف کرد و اظهار داشت: این طرح در شرایطی فعالیت را از سر گرفت که دولت یازدهم و ایمیدرو در بدترین شرایط سخت مالی قرار داشتند.

نماینده مردم  شهرستان خرامه، سروستان و کوار در مجلس شورای اسلامی افزود: چنانچه طبق فرمایشات مقام معظم رهبری بخواهیم از اقتصاد نفتی فاصله بگیریم باید علاوه بر مالیات، بر بخش معدن و صنایع پایین دستی آن متمرکز شویم. 

وی ادامه داد: فعالیت های اکتشافی ایمیدرو در سه سال اخیر، کمک بزرگی به تقویت بخش معدن و زنجیره صنایع معدنی می کند.

اسماعیلی درباره طرح جاده نی ریز- خرامه گفت: ایمیدرو تکالیف مربوط به خود (40درصد مسیر) را به مراحل پایانی رسانده و اداره راه و شهرسازی نیز سرگرم انجام سهم خود است که پیش بینی می شود این مسیر در نیمه دوم سال افتتاح شود.

 

کد خبر : ۳۹۵۷۸۲