خبرگزاری کار ایران

ر اه اندازی جاده نی ریز- خرامه در آذر ماه امسال

مجری طرح ایجاد زیربناها و زیرساخت های ایمیدرو،‌ از برنامه افتتاح فاز نخست جاده نی ریز-خرامه استان فارس در آذر ماه امسال خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، مرتضی هاشم پور مدیر عامل شرکت احداث صنعت و مجری طرح ایجاد زیربناها و زیرساخت های ایمیدرو، با بیان این مطلب افزود: با راه اندازی طرح فولاد نی زیر در نیمه دوم امسال، مسیر نی ریز-خرامه نیز از اهمیت زیادی برخوردار می شود که ایمیدرو پیشتر برنامه احداث جاده جدید را در برنامه های خود قرار داده بود.  وی افزود: طبق توافقات انجام شده، تامین اعتبار 40درصد از این مسیر، توسط ایمیدرو صورت می گیرد و 60درصد مابقی در اختیار اداره راه و شهرسازی استان فارس است.

هاشم پور، سهم ایمیدرو در این طرح را 17.7 میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: تاکنون ایمیدرو حدود 15 میلیارد تومان در این پروژه هزینه کرده است و به زودی 2.7 میلیارد تومان نیز به این رقم اضافه می کند.

مدیر عامل شرکت احداث صنعت ارزش کل طرح جاده نی ریز به خرامه را  45 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت:  فاز اول این طرح – به طول 40 کیلومتر- تا پایان آذر ماه راه اندازی می شود.

هاشم پور یادآور شد: با راه اندازی طرح آهن اسفنجی و فولاد سازی نی ریز که هم اینک توسط ایمیدرو در حال اجرا است، نیاز به حمل و نقل و ارتباط زمینی با جاده های استان از جمله شیراز و خارج از استان، بیش از پیش برای این منطقه اهمیت پیدا می کند از همین رو ضروری بود که همزمان با طرح فولاد، جاده جدیدی نیز در منطقه احداث شود.

شرکت احداث صنعت از زیرمجموعه های ایمیدور محسوب می شود که پیش از این طرح، ساخت و راه اندازی برخی از کارخانه های سیمان در داخل و خارج کشور (از جمله سیمان ونزوئلا ) را برعهده داشت.

 

کد خبر : ۳۹۵۷۸۵