خبرگزاری کار ایران

ارزش کشفیات قاچاق و کالا در هرمزگان 339 میلیارد ریال است

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان، گفت: در راستای حمایت از کالاهای ایرانی، ‌مبارزه با قاچاق کالا مهم است چرا که در برخی از واحدهای صنفی عرضه کالاهای قاچاق دیده می شود.

به گزارش ایلنا به نقل از شاتا از  سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان، عبدالرضا پیروی منش گفت: یکی از مهمترین اولویت های اداره بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت را  در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل و  مبارزه با قاچاق کالا در سطح عرضه عنوان کرد.

رئیس اداره نظارت و بازرسی استان افزود: در این راستا توسط بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان در چهار ماهه سال جاری بیش از یکهزار و  960 بازرسی از واحدهای صنفی انجام پذیرفته که این بازرسی ها منجر به تشکیل 402 صورتجلسه قاچاق کالا به ارزش ریالی بیش از 339 میلیارد ریال شده است.

وی اظهار داشت: با توجه به ماده 17 قانون نظام صنفی، افراد صنفی مکلفند قوانین و مقررات جاری کشور از جمله قوانین و مقررات مبارزه با قاچاق کالا و ارز را رعایت و اجراء نمایند.

رئیس اداره نظارت و بازرسی با اشاره به ماده 68 قانون نظام صنفی، اظهار داشت: عدم رعایت مفاد ماده 17 همان قانون تخلف محسوب شده و متخلفین به پرداخت جریمه نقدی محکوم می شوند، به عبارت دیگر عرضه کالای قاچاق در واحدهای صنفی مشمول پرداخت جریمه موضوع این ماده قانونی نیز خواهد شد.

وی در پایان افزود: حسب بند «د» ماده 28 قانون نظام صنفی، عدم اجرای مصوبات و دستورات قانونی هیأت عالی و کمیسیون نظارت- که به وسیله اتحادیه ها به واحدهای صنفی ابلاغ شده است- به طور موقت موجب تعطیل واحد صنفی از یک هفته تا شش ماه خواهد شد.

 جادری در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان:

اولویت اصلی اقتصاد مقاومتی حمایت از واحدهای تولیدی دچار مشکل است

استاندار هرمزگان در بیست و پنجمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان هرمزگان با بیان اینکه مشکلات اصلی اقتصادی در کشور مربوط به واحدهای تولیدی است، عنوان کرد: دولت تصمیم گرفته با تشکیل این کارگروه موانع تولید را رفع کند.

استاندار هرمزگان در بیست و پنجمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان هرمزگان با بیان اینکه مشکلات اصلی اقتصادی در کشور مربوط به واحدهای تولیدی است، عنوان کرد: دولت تصمیم گرفته با تشکیل این کارگروه موانع تولید را رفع کند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان ، جاسم جادری در ادامه افزود: اولویت اصلی اقتصاد مقاومتی نیز حمایت از واحدهای تولیدی دچار مشکل است و هدف گذاری در سال 95 نیز ایجاد رشد در بخش تولید است تا این بخش به حرکت درآید.

استاندار هرمزگان افزود: براساس اولویت بندی انجام شده قرار است به هفت هزار و 500 واحد تولیدی دارای مشکل در کشور طی سال جاری تسهیلات ارائه شود تا به چرخه تولید بازگردند و در سه ماه نخست سال جاری نیز بانک ها تسهیلات خوبی به این بخش پرداخت کرده اند و پرداخت تسهیلات نسبت به مدت مشابه سال گذشته 44 درصد رشد داشته است.

جادری تصریح کرد: باید به واحدهایی تسهیلات پرداخت کنیم که دارای بالاترین توجیه اقتصادی هستند تا هم اشتغال ایجاد و هم از تسهیلاتی که ارائه می شود، استفاده بهینه کنیم.

وی بیان داشت: محدودیتی برای نظام بانکی در پرداخت تسهیلات برای این بخش وجود ندارد و در سال جاری 550 هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای رونق بخش اقتصادی کشور اختصاص یافته است.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان خاطرنشان کرد: دولت موظف است طرح های بالای 60 درصد پیشرفت را تکمیل کند که با تکمیل این طرح ها 22 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری و 90 هزار شغل در کشور ایجاد می شود.

جادری اضافه کرد: انتظار داریم مدیران بانک ها روی این برنامه ها تمرکز و کمک کنند آمار بهتری از پرداخت تسهیلات در استان هرمزگان داشته باشیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان نیز افزود: تا کنون 125 جلسه برای رفع موانع و حل مشکلات واحدهای تولیدی در استان تشکیل شده است که ماحصل آن هزار و 237 مصوبه بود.

وی تعداد پرونده های مطروحه را 434 پرونده و تعداد مصوبات اجرا شده را 810 مصوبه و437 مصوبه در دست اجرا و پیگیری اعلام کرد.

خلیل قاسمی افزود: 81.7 درصد مصوبات کارگروه تاکنون اجرا شده است که با احتساب کمیته تامین مالی با کارگروه این میزان به  65.4 درصد اجرای مصوبات خواهد رسید.

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت هرمزگان درخواست های بررسی شده در کمیته تامین مالی و تسهیلات رونق تولید استان را از ابتدا تاکنون 265 درخواست اعلام کرد که از این تعداد 249 درخواست به بانکهای عامل ارجاع شده است.

وی افزود: 35 پرونده در مرحله انعقاد قرارداد و 21 پرونده پرداخت تسهیلات صورت گرفته است.

قاسمی به میزان اشتغال و میزان تولید ماهیانه این واحدهای تولیدی پرداخت و افزود: دو دو هزار و 116 نفر اشتغالزایی موجود در پرونده های بررسی شده در کمیته تامین مالی می باشند که میزان تولید ماهیانه آنان دو میلیون و 148 هزار تن است که پس از بررسی انجام شده میزان افزایش اشتغال پس از اخذ تسهیلات دو هزار و 434 نفر با میزان تعهد تولید ماهیانه پنج میلیون و 122 هزار تن خواهد بود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان در پایان افزود: تاکنون 2.485.625 میلیون ریال تسهیلات در استان به واحدهای تولیدی پرداخت شده است.

 

 
 

 

کد خبر : ۳۹۵۸۸۰