خبرگزاری کار ایران

وزیر صنعت ، معدن و تجارت خبر داد:

افزایش 21 درصدی صادرات غیر نفتی در 4 ماهه امسال/ رقابت پذیری بنگاهها با آموزش امکان پذیر است

وزیر صنعت ، معدن و تجارت از افزایش 21 درصدی صادرات غیر نفتی در 4 ماهه امسال نسبت به سال گذشته خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از "شاتا"  محمد رضا نعمت زاده در نشست روسای سازمان صنعت ، معدن و تجارت استانها و سرپرستان بانک صنعت و معدن استانی افزود : باید 25 درصد صادرات معادل 10 میلیارد دلار افزایش یابد تا به رقم 50 میلیارد دلار هدفگذاری شده برسیم.

وی با تاکید بر رونق تولید و صادرات اعلام  کرد : طرح رونق تولید برای 10 هزار واحد صنعتی امسال به اجرا در آمد و سال 96 هم با تجربه و روش بهتر دنبال خواهیم کرد.

نعمت زاده با بیان اینکه اگر مشکل نقدینگی صنایع حل شود صنعت کشور فعال تر می شود ادامه داد: صنایع بزرگ باید به صنایع زیر مجموعه خود در حل مشکلات نقدینگی کمک کنند و صنایع کوچک بتوانند از تسهیلات بانکها استفاده کنند.

 نعمت زاده با اشاره به لزوم بازآموزی سالانه کارکنان صنعت کشور تصریح کرد : رقابت پذیری بنگاهها با آموزش امکان پذیر است و این در حالی است که متوسط ساعات آموزش کارکنان صنعت کشور زیر یک ساعت است  .

وزیر صنعت ، معدن و تجارت ادامه داد: کارکنان شهرکهای صنعتی در اولویت آموزشهای مربوط هستند و باید متوسط  ساعات آموزشی افزایش یابد.

وی با اشاره به امضای 96 فقره عقد قرارداد در بانک صنعت و معدن برای تسهیلات دهی به واحدهای صنعتی در کشور گفت : طبق آمار،  برق صنعتی طی 4 ماهه امسال 4.5 درصد رشد داشته است که نشان از تحرک صنعت دارد .

 

کد خبر : ۳۹۶۸۹۰