خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل بانک صنعت و معدن اعلام کرد :

اعطای بیش از 560 میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای صنعتی طی 4 ماهه امسال

مدیرعامل بانک صنعت و معدن گفت : این بانک تنها در 4 ماه نخست امسال به 466 واحد صنعتی مبلغی بیش از 560 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از "شاتا" علی اشرف افخمی در نشست مشترک روسای سازمان های صنعت، معدن و تجارت و سرپرستان استانی شعب بانک صنعت و معدن فعالیت در زمینه تحقق طرح رونق تولید را یک کار گروهی توصیف کرد و افزود: این طرح بسیار ارزشمند و بزرگ است و ما باید علیرغم همه چالش ها با آن روبرو شویم و با نگاهی واقع بینانه به اهداف آن دست پیدا کنیم.

افخمی تصریح کرد: ما میخواهیم به واحدهایی تسهیلات بدهیم که بازار داشته باشند، شغل ایجاد کنند ، صادرات داشته باشند و منابع مالی را در زمینه مورد قرارداد مصرف کنند.

وی بیان داشت: بانک صنعت و معدن در سال 86 سرمایه ای بالغ بر 2 هزار و 100 میلیارد تومان در اختیار داشته که معادل 2 میلیارد دلار در آن زمان بوده است ، میزان ریالی این سرمایه در این مدت ثابت مانده است با این تفاوت که با افزایش بهای دلار به 700 میلیون دلار کاهش یافته است.

مدیر عامل بانک صنعت و معدن گفت : این بانک با وجود آنکه تنها 1/2 سپرده کل بانک های کشور را در اختیار دارد توانسته است 11 درصد از تسهیلات اعطایی به صنایع را به خود اختصاص دهد .

وی سهم بانک صنعت و معدن از سپردهای بانک های توسعه ای را 3/5 درصد و میزان تسهیلات را در میان این بانک ها 17 درصد بیان کرد.

افخمی عدم توازن منابع ناشی از افزایش پیدا نکردن میزان سرمایه بانک صنعت و معدن، استمهال بدهی ها و لزوم تسریع بازپرداخت منابع تامین شده از طریق صندوق توسعه ملی در مقایسه با مدت دار بودن بازپرداخت بدهی شرکت های صنعتی را از مشکلات این بانک توصیف کرد.

این مدیر بانکی افزود: بانک صنعت و معدن در سال های 93 و 94 طرح های بزرگ نظیر نیروگاه ها ، طرح های فولادی ، داروسازی ، کاشی سازی ، خطوط زیرساخت راه آهن و ...را بیش از 10 میلیارد دلار تامین کرده است.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن گفت: تنها در سه ماهه اول امسال 24 طرح کوچک ومتوسط با استفاده از تسهیلات بانک صنعت و معدن به بهره برداری رسیده و برای این کشور شغل ایجاد کرده اند.

این مدیر بانکی در خصوص نحوه تخصیص منابع مالی در طرح رونق تولید هشدار داد که تمرکز اعطای تسهیلات بر واحد های صنعتی ناکارامد موجب عدم توجه به واحدهای فعال و موفقی که هم اکنون با بانک ها همکاری می کنند نشود.

وی گفت: لازم است که سازمان های صنعت،معدن و تجارت اطلاعات خود را با بانک صنعت و معدن به اشتراک بگذارند تا واحدهای شایسته دریافت تسهیلات از متقاضیانی که به دنبال دریافت وام برای صرف کردن آن در مسیر غیر مولد هستند متمایز شوند.

افخمی در تشریح ضرورت افزایش سرمایه بانک صنعت و معدن گفت: کفایت سرمایه موجب می شود که در مذاکره با طرف های خارجی برای تامین اعتبار طرح های داخلی از موقعیت بهتری برخودار باشیم.

افخمی بیان داشت: قطعا همکاران ما تمام ظرفیت خود را به کار خواهند گرفت که تا پایان شهریورماه به تعداد واحد هایی بیش از ظرفیت تعیین شده برای این بانک در طرح رونق تولید تسهیلات بدهند .

 

 

کد خبر : ۳۹۷۰۶۰