خبرگزاری کار ایران

طولانی شدن رکود مسکن خطرناک است

استاد دانشگاه تهران گفت: از دولتی که ۶۰۰ هزار میلیارد تومان بدهی دارد و تمام بخش‌های اقتصادی درگیر رکود هستند نمی‌توان انتظار رونق بخش مسکن را داشت. متأسفانه دولت راهکار عملی، منطقی و اجرایی برای بخش مسکن ارائه نکرده است.

به گزارش ایلنا بیت الله ستاریان در پاسخ به این سوال که آیا توجه دولت در سه سال گذشته در بخش مسکن مفید و موثر بوده است،گفت: اینکه دولت به بخش مسکن توجه داشته و میزان این توجه به اندازه کافی بوده است باید گفت که در اقتصادی که دولت با رکود درگیر است و تمام بخش‌های اقتصادی در رکود هستند نمی‌توان انتظار داشت که به بخش مسکن هم توجه کند.

وی ادامه داد: از دولتی که 600 هزار میلیارد تومان بدهکار است و تمام بخش‌های اقتصادی با رکود درگیر هستند نمی‌توان انتظاری ایجاد رونق بخش مسکن داشت.

ستاریان ادامه داد دولت یازدهم نیز همانند دولت های قبل در مورد بخش مسکن راهکار عملی، منطقی و اجرایی ندارد و این تاسف بار است و بی‌برنامگی ممکن است که بخش مسکن را دچار تزلزل بیشتری کند.

وی با اشاره به اینکه در دو سال اول دولت یازدهم همه منتظر مشخص شدن نتایج برجام بودند،گفت: اقتصاد ایران منتظر مشخص شدن نتایج برجام بود تا هم کل اقتصاد و هم بخش مسکن از رکود خارج شود، بنابراین اگر هم بخش مسکن در بخش معاملات تا حدودی رونق گرفت واکنش روانی بود.

استاد دانشگاه تهران اضافه کرد: طولانی شدن رکود در بخش مسکن موجب فرار سرمایه و کاهش عرضه در بخش مسکن خواهد شد.

ستاریان در پاسخ به این سئوال که آیا طولانی شدن رکود برای بخش مسکن خطرناک نخواهد بود؟ تصریح کرد: طولانی شدن رکود در بخش مسکن بسیار خطرناک است چرا که علاوه بر کاهش عرضه مسکن موجب افزایش جهشی قیمت مسکن در دوره‌ای که بخش مسکن وارد رونق شود خواهد شد.

وی تاکید کرد: اینکه گفته می‌شود بخش مسکن در دوره پیش رونق قرار دارد چندان صحت ندارد.

کد خبر : ۳۹۷۸۷۱