خبرگزاری کار ایران

طاهایی تاکید کرد:

لزوم راه اندازی کمپین حمایت از تولید داخل

سخنگوی وزارت صنعت ،‌معدن و تجارت بر ایجاد کمپین حمایت از تولید داخل تاکید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از "شاتا" منوچهر طاهایی گفت:باید کمپین حمایت از تولید داخل چه در رسانه ملی ، شبکه های مجازی و مدارس دخترانه و ... پیگیری و کار این کمپین باید از بانوان آغاز شود.

وی اظهار کرد : خرید جنس خارجی مساوی است با افزایش بیکاری فرزندان و در زمینه فرهنگ سازی برای خرید کالای داخلی باید از اصناف و بانوان فرهنگی و خانه داران کمک بگیریم چرا که اگر در این بخش کار جدی انجام نشود تولید به همین وضعیت رکود ادامه می باید و تزریق 16 هزار میلیارد تومان نقدینگی به صنایع نیز تنها آنان را مقروض تر می کند.

طاهایی تصریح کرد :  باید بازدید از کارخانجات و واحدهای صنعتی و خطوط  تولید برای بانوان در اولویت در نظر گرفته شود.

مشاور وزیر صنعت ، معدن و تجارت با اشاره به لزوم وجود همیاران صنعت از سوی بانوان و کودکان و نوجوانان افزود : مهم ترین مساله اقتصادی ما بحث مصرف کالای داخلی است و در این زمینه مسائل فرهنگی خیلی جدیتری داریم.

وی تصریح کرد : راه حل جبران عقب ماندگی از فناوری روز  واردات اجناس کامل نیست بلکه شریک تجاری شدن و استفاده از فناوری و دانش روز در همه رشته هایی است که ما عقب هستیم.

طاهایی با بیان اینکه در دولت یازدهم مبنا بر ارائه  آمار شفاف و دقیق است اضافه کرد : طی هفته دولت بیشترین طرح ها در استان های کرمان ، خراسان رضوی و هرمزگان افتتاح می شود.

 

 

کد خبر : ۴۰۱۵۷۹