خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل ایمیدرو:

با این میزان آموزش ،‌صنایع ما به جایی نمی رسند

asdasd
کد خبر : ۴۰۳۱۵۲

​دومین جلسه شورای سیاستگذاری و راهبری آموزش پژوهش و فناوری وزارت صنعت معدن و تجارت در سال 1395برگزار شد .

به گزارش ایلنا، در این جلسه معظمی معاون وزیر صنعت ،‌معدن و تجارت و رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران طی سخنانی با اعلام اینکه صنعت روزهای سختی را می‌گذراند و انتظاراتی که در بسیاری از گرفتاری‌های امروز ناشی از خود تحریمی است اظهار داشت ،‌یکی از راه های توسعه برای خروج از رکود در بخش صنعت آموزش است .

 معظمی با اشاره به اینکه در بخش آموزش نیاز به کار فراوان داریم افزود اگر می‌گویند سرانه آموزش در صنعت کمتر از یک ساعت است سئوال این است با این میزان آموزش به کجا می‌رسیم و به همین دلیل است که صنایع ما نمی‌توانند در بخش‌های جدید مزیت رقابتی ایجاد کنند.

وی اظهار داشت: در بحث صنعت اگر بتوانیم خود را با آموزش و پژوهش به روز کنیم می‌توانیم مزیت رقابتی ایجاد کرده و توسعه پایدار داشته باشیم  .یک بخش از عقب افتادگی ما به آموزش غیر موثر مربوط می شود  هر چند وزارت صنعت، معدن و تجارت از نظر فضای آموزش بسیار قوی است و در کنار آن بخش خصوصی نیز در آموزش قوی شده‌ ،‌ ولی باید آموزش ها بر اساس نیاز صنعت دیده شود.

رئیس هیات عامل سازمان گسترش با بیان اینکه مشکل اصلی در صنعت نقدینگی نیست گفت مشکل استفاده صحیح از دارایی‌ها و هدایت صحیح آن است و اکنون با دستور وزیر محترم تمام بخش‌های حوزه‌های آموزش و فناوری وزارت صنعت معدن و تجارت موظف به افزایش آموزش های کاربردی هستند .

معظمی با اشاره به اینکه مسئولیت در سازمان مدیریت صنعتی تربیت مدیر برای کل صنعت است اظهار داشت کسانی که دوره های سازمان مدیریت صنعتی شرکت می‌کنند باید بتوانند در بازار سخت و سنگین رقابت تاب آور باشند . زیرا همانطور که مرز جغرافیایی،  معنا ندارد مرز سازمانی هم معنا ندارد .لذا در بحث آموزش هم نباید مرزبندی نمی‌کنیم و سیاست سازمان گسترش در مورد سازمان مدیریت صنعتی استفاده تمام اقشار صنعتی از این مرکز است و در این حوزه سرمایه‌گذاری خوبی کرده‌ایم و امیدواریم تمام صنعت بتواند از آن استفاده بهینه نماید. البته من به سازمان مدیریت صنعتی گفته ام که از دوره‌های غیر کاربردی خارج بشویم

معاون وزیر صنعت ،‌معدن و تجارت افزود: در حوزه فناوری باید فعالیت زیادی انجام دهیم زیرا داشته‌هایمان کم است و سیاست ما در مورد شرکت‌های دانش بنیان در کشور باید مشخص شود. در حوزه‌های دانش بنیان مسئولیت وزارت صنعت معدن و تجارت را مشخص خواهیم کرد .ما بدنبال آنیم که خلاهای این شرکتها را در زمینه فنون مدیریتی با آموزش مناسب برطرف کنیم . وی با بیان اینکه چه رفتاری با شرکتهای دانش بنیان را داشته باشیم اظهار داشت بخش صنعت نیاز به یک چارچوب مشخص دارد و کشور مشکل مالی در رابطه با شرکت‌های دانش بنیان ندارد بلکه مشکل نرم‌افزاری است و  تاکید مقام معظم رهبری در این موضوع و نگرانیهای ریاست محترم دولت تدبیر امید در این جهت و دستورات صریح آنها برای رفع معضلات نشان دهنده عزم نظام در این مورد است و هزینه‌ها و کمک‌هایی که در این زمینه می‌شود باید تلاش شود که در جهت خود موضوع خرج شود .

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز