خبرگزاری کار ایران

بیست و پنجمین نمایشگاه فرش دستباف گشایش یافت

یبست و پنجمین نمایشگاه فرش دستباف ایران که بزرگترین نمایشگاه فرش دستباف جهان محسوب می شود، امروز با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، رییس مرکز ملی فرش ایران و فعالان حوزه فرش در محل دایمی نمایشگاههای بین المللی تهران گشایش یافت.

به گزارش ایلنا به نقل از شاتا ؛ در بیست و پنجمین نمایشگاه فرش دستباف ایران بیش از 700 شرکت تولیدی و صادراتی هنر- صنعت فرش دستباف کشور حضور و مشارکت دارند و گنجینه‌ای از قالی های دستباف، مهم‌ترین کالای فاخر ایرانی و آثار کم نظیر بافندگان و هنرمندان ایرانی را به نمایش گذاشته شده است.

 بر اساس این گزارش دراین نمایشگاه؛ انواع فرش های دستباف مناطق مختلف ایران در اندازه ها و رنگ های مختلف، قالی و قالیچه، گلیم و تابلو فرش های مختلف عرضه می شود و فضای بسیار متنوع و رنگارنگی را برای بازدید کنندگان ایجاد کرده است.

همچنین در این نمایشگاه با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت از نسخه انگلیسی دانشنامه آنلاین فرش (ویکی فرش)، دانشنامه جامع 4 جلدی مکتوب در حوزه فرش دستباف و گواهی های ثبت 14 منطقه جغرافیایی فرش دستباف رونمایی شد.

همزمان با بیست و پنجمین نمایشگاه فرش دستباف، ششمین جشنواره فرش برتر نیز با هدف الگوسازی و معرفی دستبافته های با کیفیت به منظور حفظ اصالت ها و حضور در بازارهای صادراتی، برگزار می شود.

شایان ذکر است؛ در طول روزهای برگزاری نمایشگاه و در سالن شماره 27؛ ایستگاه نقاشی ویژه کودکان برای آشنایی کودکان و نوجوانان با فرش دستباف ایرانی و همچنین نمایش فرآیند تولید فرش دستباف و نیز نمایش چیدمان فرش ایرانی در سالن اختصاصی مرکز ملی فرش ایران برگزار می شود.

همزمان با برگزاری بیست و پنجمین نمایشگاه فرش دستباف ایران؛ تجار و بازرگانانی از کشورهای مختلف جهان با حضور در محل نمایشگاه، ضمن بازدید از تولیدات فرش دستباف کشورمان، با تولیدکنندگان و فروشندگان ایرانی وارد مذاکرات تجاری می شوند.

افزایش صادرات در کنار فروش داخلی، معرفی ظرفیت های این بخش اقتصادی، برنامه ریزی برای حل مشکلات، شناخت موانع و نقاط ضعف موجود این صنعت، ایجاد بستر های مناسب برای سرمایه گذاری های داخلی و خارجی، ایجاد زمینه اشتغال و کارآفرینی، آشنایی دست اندرکاران با محصولات، نوآوریها و ظرفیت های موجود، ایجاد فضای رقابتی سالم میان تولیدکنندگان داخلی برای ارتقای کیفیت تولید و ایجاد ارتباط مستقیم و رو در رو میان تولیدکنندگان و مصرف کنندگان، مهمترین اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

گفتنی است؛ پس از اجرای برجام و در چهارماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته؛ صادرات فرش ایران، براساس اعلام رسمی گمرک ازنظر ارزشی 39.5 درصد و از نظر وزنی 38.1 درصد رشد یافته است.

بیست و پنجمین نمایشگاه فرش دستباف ایران از امروز تا 7 شهریورماه هر روز از ساعت 10 تا 20 در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران آماده بازدید علاقمندان است.

 

کد خبر : ۴۰۳۲۲۶