خبرگزاری کار ایران

مهندس نعمت‌زاده در دیدار با هیات آلمانی:

لزوم استفاده از صنایع کوچک و متوسط برای توسعه مناسبات صنعتی و تجاری 2 کشور

کد خبر : ۴۰۸۴۱۰

برای توسعه همکاری‌های اقتصادی و صنعتی بین ایران و آلمان باید علاوه بر امضای تفاهم نامه بین شرکت های بزرگ از توانمندی شرکت‌ها و واحدهای صنعتی و کوچک نیز استفاده کنیم.

به گزارش ایلنابه نقل از شاتا، وزیر صنعت،معدن و تجارت در دیدار با خانم ایلزه آیگنر قائم مقام نخست وزیر و وزیر اقتصاد ، رسانه و فناوری ایالت باواریا آلمان با تاکید بر علاقمندی ایران برای توسعه همکاری با دولت آلمان و این ایالت گفت: تفاهم نامه‌های مهمی با برخی شرکت های معتبر آلمانی به ویژه در بخش خودرو امضا شده و امیدواریم به زودی اجرا شود.

وی با بیان اینکه همکاری های اقتصادی و صنعتی دو طرف با امضای قراردادهای جدید و شناسایی ظرفیت های دو طرف رو به گسترش است افزود: روابط بانکی دو کشور هنوز عادی نشده است و انتظار داریم با تلاش دولت آلمان همکاری ها ی بین بانکی دو کشور نیز به روند عادی بازگردد.

محمدرضا نعمت زاده بر لزوم اجرایی شدن توافق دو طرف در بخش بیمه های صادراتی تاکید و تصریح کرد: پس از برجام سرمایه گذاری‌های مشترک دو کشور ارتقا یافت  به طوری که در یکی از این سرمایه گذاری‌های مشترک در روزهای اخیر کارخانه تولید شیرآلات هوشمند و کنترلی با مشارکت ایران ، ایتالیا و آلمان افتتاح شد.

وزیر صنعت ، معدن و تجارت به جایگاه مهم ایران در منطقه و روابط خوب با کشورهای همسایه اشاره کرد و افزود: دولت ، ایالت‌ها و تجار آلمانی برای دسترسی به بازار 400 میلیونی منطقه از ایران به عنوان پل ارتباطی استفاده کنند.

قائم مقام نخست وزیر و وزیر اقتصاد ، رسانه و فناوری ایالت باواریا هم در این نشست گفت: سفر مجددمان پس از 7 ماه و حضور دوباره در ایران با هیات کامل، نشان دهنده تلاش ما برای کسب اعتماد و گسترش همکاری‌های دو جانبه است.

ایلزه آیگنر از پیشنهاد مهندس نعمت زاده مبنی بر استفاده از ظرفیت های شرکت ها و واحد های تولیدی و صنعتی  کوچک ، استقبال کرد و گفت: برای رفع کامل موانع بین بانکی هم در تلاش هستیم و امیدواریم روابط بین بانکی 2 کشور به زودی به شرایط عادی بازگردد.

وی به بازگشایی دفتر اقتصاد و صنعت این ایالت در تهران برای گسترش همکاری ها اشاره و تصریح کرد: با افتتاح این دفتر برای سرمایه گذاری درازمدت در بازار برنامه ریزی کردیم.

وزیر اقتصاد ، رسانه و فناوری ایالات باواریا از مذاکره و گفتگو با استاندار کرمان و امضای تفاهم نامه همکاری با این استان خبر داد و افزود: دراین سفر تعدادی از نمایندگان بانک های ایالت باوریا حضور دارند و ما با آنها برای سرمایه گذاری دراستان های مختلف ایران در حال مذاکره هستیم.

وی از مذاکره با  با بانک های پارسیان، سینا و خاومیانه خبر داد و گفت: برای افتتاح نمایندگی های این بانک‌ها در ایالات باواریا تلاش خواهیم کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز