خبرگزاری کار ایران

انتخاب عادلانه صادرکنندگان نمونه ،آنان را دلگرم می‌کند

انتخاب صادرکنندگان نمونه ملی براساس شاخص‌ها و ضوابط تعیین شده در ایجاد انگیزه برای صادر کنندگان و توسعه صادرات غیر نفتی موثر است.

به گزارش ایلنا به نقل از شاتا ، رییس سازمان توسعه تجارت در نخستین نشست کارگروه انتخاب صادرکنندگان نمونه ملی برای تجلیل از آنها در روز ملی صادرات امسال افزود: برگزاری این روز که در واقع روز صادرکنندگان ایرانی است، فرصتی برای دولتمردان جهت تشویق فعالان عرصه اقتصادی ایران در حوزه صادرات غیرنفتی است.

خسروتاج با بیان اینکه در انتخاب صادرکنندگان نمونه کشور داوری‌ها باید  بر مبنای ضوابط و شاخص‌های تعیین شدصورت گیرد، افزود: برای دلگرم ، تشویق و ایجاد انگیزه بیشتر باید نوآوری  وزحمات صادرکنندگان مورد توجه قرار گیرد.

ویاز تمامی اعضای کارگروه خواست تا با دقت، عملکرد شرکت‌های صادراتی کشور را که در این مسابقه اقتصادی شرکت کرده‌اند، مورد بازنگری قرار دهند تا حقی از هیچ فرد حقیقی یا حقوقی ضایع نشود و برترین‌ها انتخاب و معرفی شوند.

گفتنی است ، در این جلسه نمایندگان وزارت جهاد کشاورزی، گمرک، بانک مرکزی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، استاندارد، اتاق بازرگانی ایران و روسای اتحادیه‌ها و انجمن‌های تخصصی خشکبار، گیاهان دارویی، سیمان، شوینده، آرایشی و بهداشت و محصولات دامی و خوراکی حضور داشتند..

جلسات کارگروه انتخاب صادرکنندگان نمونه تا زمان نهایی شدن فهرست صادرکنندگان نمونه و ممتاز سال 95 ادامه خواهد یافت.

بر اساس گزارش  سازمان توسعه تجارت، در مراسم روز ملی صادرات که امسال بیستمین دوره آن است از صادرکنندگان نمونه ملی و ممتاز کشور تجلیل خواهد شد.

 

کد خبر : ۴۰۸۹۹۶