خبرگزاری کار ایران

جهانگیری تاکید کرد:

ضرورت توجه ویژه به «معدن» برای تحقق اقتصاد مقاومتی

معاون اول رییس جمهور گفت: برای تحقق اهداف سیاست های ابلاغی اقتصاد مقامتی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی و ایجاد ارزش افزوده و اشتغال، باید نگاه ویژه ای به بخش معدن داشت.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، اسحاق جهانگیری گفت: باید از استعداد و ظرفیت معدنی، مناطقی که محدودیت های جدی در توسعه دارد برای ایجاد اشتغال و رونق در این مناطق استفاده کنیم.  وی به لزوم بهره گیری از منابع معدنی موجود در عمق زمین و افزایش توان تولید در این بخش اشاره و تصریح کرد: سرعت عمل و پیگیری مستمر آقای نعمت زاده در اجرای برنامه ها ستودنی است و از ایشان انتظار داریم برای افزایش تولیدات معدنی و استفاده حداکثری از این منابع و استخراج مناسب از عمق زمین، برنامه مدونی تدوین و اجرا شود.

معاون اول رییس جمهور در ادامه، تولید کاغذ از سنگ آهک و سایر مواد معدنی را برای حفظ منابع طبیعی و محیط زیست بسیار مهم برشمرد و گفت: باید از مواد معدنی جانبی نیز در معادن استفاده بهینه شود.

وی به ضرورت قابل خرید و فروش کردن پروانه بهره برداری معادن اشاره و تصریح کرد: با انجام این کار، بانک ها هم پذیرای این اسناد به عنوان پشتوانه ای برای معدن کاران خواهد بود.

 

کد خبر : ۴۱۰۸۱۷