خبرگزاری کار ایران

نهمین نمایشگاه بین المللی سنگ ایران گشایش یافت

نهمین نمایشگاه بین المللی سنگ ایران در شهر نیم ور از توابع شهرستان محلات روز چهارشنبه گشایش خواهد یافت.

به گزارش ایلنا به نقل از شاتا، افتتاح رسمی این نمایشگاه بین المللی با حضور و سخنرانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در عصر روز چهارشنبه انجام شد.

این نمایشگاه در فضایی به وسعت 55 هزار متر مربع در 10 کیلومتری محور محلات به شهرنیم ور بعد از شهرک صنعتی شهید بابایی بر پا شده و تولیدات متنوع صنعت سنگ ایران در هشت سالن تخصصی آن به معرض دید علاقه مندان گذاشته شده است.

برپایه این گزارش ؛  در 350 غرفه این نمایشگاه آخرین دستاوردهای حوزه سنگ های معدنی و تزئینی در زمینه های فرآوری سنگ های ساختمانی، معادن سنگ، ماشین آلات استخراج معدنی و فرآوری سنگ ساختمانی، قطعات و لوازم سنگ بری، معدن و ماشین آلات تخصصی و سایر صنایع وابسته به صنعت سنگ به نمایش گذاشته شده است.

9 هزار تن سنگ خام معادن کشور به منظور معرفی ظرفیت معدنی ایران در نمایشگاه سنگ ایران در محلات در قالب سالن نمایش سنگ خام (کوپ) در معرض دید عموم قرار گرفته است.

مدیر اجرایی نهمین نمایشگاه بین المللی سنگ ایران گفت: در نهمین نمایشگاه بین المللی سنگ ایران در نیم ور محلات 300 شرکت داخلی و خارجی حضور دارند.

محمد حلاجیان: نمایندگانی از فعالان حوزه سنگ کشورهای ترکمنستان، افغانستان، ایتالیا، روسیه ،عمان، ارمنستان، ترکیه، هند و چین در نمایشگاه شرکت دارند.

وی گفت: حضور شرکت های داخلی و خارجی نسبت به سال گذشته در این نمایشگاه 20 درصد افزایش دارد و کشورهایی چون ایتالیا، ترکیه، هند و چین نیز در این نمایشگاه غرفه دارند.

وی گفت: 25 هزار پیمانکار ساختمانی و همچنین شهرداران کل کشور برای حضور در این نمایشگاه دعوت شدند که پیش بینی می شود با توجه به تخفیف ارائه شده در قیمت سنگ، استقبال چشمگیری از نمایشگاه انجام شود.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین مزیت های نمایشگاه امسال صنعت سنگ نسبت به پارسال، تخفیف خرید است و بر اساس مصوبه هیات مدیره نمایشگاهی، تمامی شرکت ها برای سنگ بریده و کوپ در نمایشگاه مذکور تخفیف 20 درصدی اعمال می کنند.

حلاجیان گفت: این تخفیف ها در نمایشگاه بین المللی سنگ در دوران رکود که صنعت سنگ ایران در بحرانی ترین شرایط اقتصادی خود به سر می برد می تواند محرک مناسب اقتصادی برای این حوزه باشد و بسترهای لازم را برای رشد و توسعه و شکوفایی این صنعت را فراهم کند.

وی ادامه داد: برگزاری گردهمایی بزرگ تشکل های صنعت سنگ کشور از برنامه های جنبی نمایشگاه بین المللی سنگ ایران در نیم ور محلات است که روز پنجشنبه (فردا) برگزار می شود.

حلاجیان بیان کرد: برگزاری دوره های آموزشی آشنایی با کنسرسیوم های صادراتی و پانل تخصصی کنسرسیوم های تشکیل شده سنگ در قالب تبادل تجربیات و انتقال الگو های موفق از برنامه های جانبی نمایشگاه است.

وی گفت: نهمین نمایشگاه سنگ ایران با رویکرد صادراتی و تاکید بر ایجاد کنسرسیوم های صادراتی سنگ برای حضور در بازارهای جهانی برپا شده است و به همین منظور برای نخستین بار پاویون ( غرفه )کنسرسیوم صادراتی سنگ کشور با حضور 10 استان برتر کشور در زمینه صنعت سنگ در نمایشگاه ایجاد شده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین نخستین بار در کشور سمپوزیوم مجسمه سازی بین المللی همزمان با نمایشگاه سنگ ایران امسال در محلات شکل گرفته که در این سمپوزیوم ،چهار مجسمه ساز ایرانی و چهار مجسمه ساز از کشورهای اروپایی حضور دارند و اقدام به طراحی و اجرای مجسمه هایی در ابعاد یک در یک متر می کنند.

وی بیان کرد: در راستای این برنامه در زمان برگزاری نمایشگاه سنگ ایران، شرکت کنندگان می توانند از نزدیک با مراحل کاری هنرمندان مجسمه ساز آشنا شوند.

بازدید و سخنرانی رئیس انجمن سنگ ایران و رئیس خانه معدن ایران در روز چهارشنبه از دیگر برنامه های نمایشگاه بین المللی سنگ ایران در نیم ور محلات است.

این نمایشگاه بین المللی از امروز تا 27 شهریور ماه جاری در محل نمایشگاه دائمی سنگ ایران در شهر نیم ور محلات در معرض دید علاقه مندان قراردارد.

شهرستان محلات قطب تولید سنگ نما کشور در فاصله 105 کیلومتری اراک قرار دارد و دارای 50 هزار نفر جمعیت دارد.

 

کد خبر : ۴۱۰۸۳۲