خبرگزاری کار ایران

در مراسم با شکوه صبحگاه مشترک نظامی در ذوب آهن اصفهان عنوان شد :

کارکنان ذوب آهن آماده پاسداری از ارزش ها و دست آوردهای دفاع مقدس

asdasd
کد خبر : ۴۱۴۴۱۱

در این آئین باشکوه و افتخار آفرین سردار محمد کرمی فرمانده مجتمع دانشگاهی امیرالمومنین (ع) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اصفهان و از یادگاران هشت سال دفاع مقدس طی سخنانی با ستودن فداکاری های رزمندگان اسلام به مرور توطئه های دشمن و استکبار جهانی از ابتدای پیروزی انقلاب پرداخت

به گزارش ایلنا؛همزمان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و به منظور یادآوری فداکاری های رزمندگان و شهدا در هشت سال دفاع مقدس ، صبحگاه مشترک نظامی با حضور جمعی از مسئولین استان و  لنجان ، نیروهای نظامی و انتظامی مستقر در منطقه ، شورای تامین شهرستان ، مدیر عامل ، معاونین ، مشاورین ،‌ مدیران ، کارکنان و بسیجیان ذوب آهن و تعدادی از خانواده های شهدا و ایثارگران به همت ستاد برگزاری مراسم هفته دفاع مقدس و با محوریت حوزه مقاومت بسیج شهید تندگویان این شرکت روز دوشنبه 5 مهرماه در ذوب آهن اصفهان برگزار شد .

ذوب آهن ، یکی از پایگاه های اقتصاد مقاومتی کشور است

در این آئین باشکوه و افتخار آفرین سردار محمد کرمی فرمانده مجتمع دانشگاهی امیرالمومنین (ع) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اصفهان و از یادگاران هشت سال دفاع مقدس طی سخنانی با ستودن فداکاری های رزمندگان اسلام  به مرور توطئه های دشمن و استکبار جهانی از ابتدای پیروزی انقلاب پرداخت و گفت : توطئه های دشمن در نقاط مرزی و توطئه آمریکا در طبس به شکست انجامید و سرانجام جنگ تحمیلی در 31 شهریور ماه 1359 شروع شد  ولی به دستور حضرت امام خمینی (ره ) ملت ایران سیلی محکمی به صدام زد و ماشین جنگی او را شکست داد . رزمندگان ما با توکل به خدا و تبعیت از رهبری و نثار خون خود ، عملیات های منختلف نظامی را با کمترین امکانات با پیروزی همراه کردند  .

وی با بیان اینکه دشمن با تمام امکانات در برابر رزمندگان اسلام ناتوان بود ،‌ افزود : دشمن در مراحل بعدی در فکر راه اندازی جنگ نرم افتاد و امروز جهاد کبیرمطرح است .منظور رهبری از جهاد کبیر نیز مقابله با توطئه های دشمن در ابعاد و طرح های مختلف نظامی، فرهنگی و اقتصادی است .

فرمانده مجتمع دانشگاهی امیرالمومنین (ع) تصریح کرد :  جنگ های فعلی در سوریه و عراق و دیگر کشور های اسلامی با طراحی آمریکا و صهیونیست ها و به دست داعش و دیگر گروه های تکفیری ایجاد شده است و آنها تنها به فکر منافع خود هستند. همکاری های مشورتی ایران در سوریه وعراق نیز به عنوان یک جهاد و سیاست تدافعی و مقاومتی برای حفظ مرزهای جهان اسلام و حفظ اتحاد شیعه و سنی در برابر استکبار جهانی است .

وی با ذکر یاد شهدای مدافع حرم و خصوصاً سردار شهید حسین همدانی در سوریه و یاد شهدای منطقه لنجان خصوصاً سرداران شهید شاهمرادی و شهید قجه ای از فداکاری ها و رشادت های آنها سخن گفت و یادآور شد :  همه ما در ابعاد نظامی و غیر نظامی باید به فکر موفقیت باشیم و در ذوب آهن نیز  مهندسین و کارکنان باید با ابتکار به فکر تولید بیشتر و رونق اقتصادی بیشتر باشند و با تولید محصولات جدید و با ارزش خلاقیت خود را نشان داده و در این پایگاه اقتصاد مقاومتی ، با جهان رقابت کنند.  ما باید در تمامی عرصه ها خود را در محضر الهی ببینیم و در این صورت تمام کارهای ما جهاد در راه خدا محسوب خواهد شد .

فرهنگ مقاومت در برابر استکبار باید به نسل های بعد منتقل شود

مهندس علمداری مشاور فرهنگی و اجتماعی مدیر عامل ذوب آهن نیز در این صبحگاه مشترک نظامی طی سخنان کوتاهی با اشاره به توطئه های مختلف استکبار جهانی علیه انقلاب اسلامی یادآور شد : مردم قهرمان ایران اعم از زنان و مردان مجاهد با نهایت آمادگی و رشادت در مقابل دشمنان ایستادند و به دشمن غافل ثابت نمودند که آنان تا ظهور امام زمان عصر(عج) در مقابل ظلم ایستادگی کرده و با تک تک سلول های خود از اسلام و انقلاب اسلامی دفاع خواهند نمود .

 وی  برگزاری مراسم بزرگداشت دفاع مقدس و برگزاری صبحگاه های مشترک نظامی را ، نشان از بیعت و پیمان مجدد مردم کشور مان  برای اطاعت از رهبری معظم انقلاب و مبارزه با دشمنان در ابعاد مختلف اقتصادی،  اجتماعی ، فرهنگی و نظامی دانست و افزود :  همه می دانیم که امروز نیز عاشورا است و جنگ با دشمن در عراق ، سوریه ، یمن و دیگر کشور ها برای دفاع از اسلام و قرآن است و مادران این سرزمین در همان بدو تولد فرزندان خود ، همراه با خواندن اذان در گوش آنها پرچم مبارزه و جهاد در راه اسلام را نیز به دست آنان می دهند .

مهندس علمداری بر ضرورت آمادگی نسل های آینده جهت مبارزه با استکبار تاکید کرد و گفت :  فرزندان ما باید برای مبارزه دائمی با دشمنان اسلام و فرهنگ ایثار و شهادت آماده باشند چرا که تا انقلاب باقی است ،  دسیسه های دشمن هست و مبارزه با دشمن در سنگرهای گوناگون ادامه خواهد داشت.

در ادامه این مراسم سرهنگ صفر پور فرمانده سپاه ناحیه لنجان از مسئولین ذوب آهن به جهت برگزاری صبحگاه مشترک نظامی و فراهم آوردن امکانات مختلف آن قدردانی نمود و گفت : فلسفه نکوداشت هفته دفاع  مقدس ،‌ تجلیل از مجاهدت های شهدا ، رزمندگان و تمامی ایثارگران دوران دفاع مقدس و خانواده های آنان است . این امر مانع از فراموش شدن عظمت فداکاری های رزمندگان دوران دفاع مقدس می شود که امروز هم مصمم در خدمت انقلاب و گسترش فرهنگ دفاع مقدس اند.

وی مهمترین کلید پیروزی کشورمان در مقابل 84 کشور در زمان دفاع مقدس را مدیریت ولایت مطلقه فقیه دانست و گفت : دغدغه های رهبری در حال حاضر توطئه دشمن در ابعاد مختلف است که باید این هشدار و خطر به نسل های جدید انتقال داده شود.

ذوب آهن یک خاکریز و سنگر در برابر دشمن است

در ادامه این مراسم صبحگاه نظامی ، فرج ا... شوشتری فرزند سردار شهید نورعلی شوشتری که در راه  محرومیت زدایی و وحدت شیعه و سنی در سیستان و بلوچستان به شهادت رسید به عنوان یکی از میهمانان مراسم در سخنان کوتاهی گفت : برگزاری هفته دفاع مقدس یادآور فداکاری های رزمندگان اسلام در هشت سال جنگ عزتمندانه با دشمن است و همچنین یادآور این موضوع است که جنگ تمام نشده بلکه این جنگ در ابعاد وسیع تر ادامه دارد

وی افزود :  هم اکنون کارخانه ای مانند ذوب آهن خود یک خاکریز و سنگر است و شما کارکنان ذوب آهن باید به خاطر داشته باشید که گردش چرخ های صنعت و فعالیت کوره بلند همانند حرکت یک تانک و شلیک آن به سمت دشمن است .

شوشتری افزود کارگر ژاپنی فقط کارگر است ولی کارگر ایرانی غیر از کارگری سرباز امام زمان (عج) هم هست.

وی با ذکر جمله ای از پدر شهیدش که گفته بود دفاع مقدس و جنگ هشت ساله همانند انداختن حضرت ابراهیم (ع) توسط نمرود در آتش است، ولی نتیجه آن در آتش انداختن یک معجزه وگلستان است ، از همکاران ذوب آهن خواست که با کار و تولید در ذوب آهن بر دشمن صهیونیستی و داعش بتازند.

تجلیل از خانواده شهدا ، ایثارگران و بسیجیان

 در بخشی از این صبحگاه نظامی از 6 خانواده شهدای دفاع مقدس و مدافع و شهدای حرم به شرح  زیر تجلیل به عمل آمد و هدایایی به آنها تقدیم شد :

  1. خانواده سردار شهید حسین همدانی  شهید مدافع حرم
  2. خانواده شهید بیژن  طاهری فرمانده گردان در جبهه ها و شاغل ذوب آهن که در شاخ شمیران به شهادت رسید.
  3. خانواده شهید پویا ایزدی  شهید مدافع حرم   
  4. خانواده شهید علی حیدری از لشکر فاطمیون افغانستان و شهید مدافع حرم
  5. رضا عبدالهی رزمنده ذوب آهنی مدافع حرم
  6. مسلم منتظری فرمانده پایگاه امام خمینی (ره) ذوب آهن و همکار بازنشسته

در پایان این مراسم واحدهای نمونه نظامی ، انتظامی وپدافند منطقه و ذوب آهن مستقر در جایگاه و واحد های ورزشی ، امدادگر ،  غواصان ، آتش نشانی ،  توپخانه ،کارگران صنعتی و موتور سوار با وسایل و ادوات نظامی و همراه با مارش نظامی با حرکات نمایشی و رژه در مقابل جایگاه ، بر شکوه و عظمت این مراسم نظامی افزودند.

در مراسم مذکور حمزه موسوی خواننده جوان سرودهای انقلابی در مورد دفاع مقدس ، سرداران و شهیدان شهرستان لنجان اجرا نمود .

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز