خبرگزاری کار ایران

همکاری مشترک ایران وآلمان در زمینه همکاری های فنی و اقتصادی واحدهای صنعتی

asdasd
کد خبر : ۴۱۴۴۸۱

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرک های صنعتی ایران با اشاره به آغاز دوره آموزشی مدیران واحدهای صنعتی کوچک و متوسط ایران با انجمن همکاری های بین المللی کشور آلمان از آبان ماه امسال اعلام کرد: برگزاری این دوره های آموزشی با هدف یافتن شریک کاری در حوزه انتقال تکنولوژی، تولید مشترک متناسب با نیاز روز و توسعه بازارهای فروش خارجی انجام می گیرد.

 به گزارش ایلنا به نقل از شرکت شهرک های صنعتی ، غلامرضا سلیمانی‌ با اشاره به مذاکرات  صورت گرفته با وزارت اقتصاد و انرژی آلمان در کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور در سال گذشته گفت:  به موچب این مذاکرات مقررشد دوره های آموزشی  برای ایجاد شرایط لازم به منظور برقراری همکاری های هدفمند بین واحدهای صنعتی کوچک و متوسط ایران و آلمان برگزار شود.

وی ادامه داد: انجمن همکاری های بین المللی کشور آلمان (موسسه GIZ) فعالیت خود را از حدود 18 سال پیش در 17 کشورآغاز و اقدام  به بررسی و شناسایی واحدهای صنعتی کوچک ومتوسط نموده  و دوره های آموزشی را برای آن ها برگزار کرده است.

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرک های صنعتی ایران  تاکید کرد: هزینه برگزاری این دوره ها را طرف آلمانی تقبل کرده‌است و در مدتی که آموزش پذیران در کشور آلمان حضور دارند نیز این موسسه مدیران آموزش پذیر را برای یافتن شریک اقتصادی و کاری مورد نظر یاری  می کند.

به گفته سلیمانی، این دوره های آموزشی بمدت یکماه در کشور آلمان برگزار خواهد شد و مدیران  واحدهای صنعتی مباحث تئوریک را دو هفته در کشور آلمان آموزش دیده وسپس دو هفته بعد را از کارخانه ها بازدید و مذاکرات با شرکت آلمانی مورد نظر خود را  انجام خواهند داد.

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرک های صنعتی ایران  بابیان اینکه دوره مقدماتی آشنایی و شرکت در دوره های آموزشی موسسه GIZ کشور آلمان از روز شنبه در تهران آغاز شده است، افزود: پس از برگزاری این دوره ، مدیران منتخب واحدهای صنعتی کوچک و متوسط در آبان ماه راهی کشور آلمان خواهند شد.

معاون صنایع کوچک  سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرک های صنعتی ایران خاطر نشان کرد: موسسهGIZ کشور آلمان با برگزاری این دوره های آموزشی تلاش دارد تا ظرفیت های صنایع کوچک کشور آلمان را شناسانده و از ظرفیت صنایع کوچک کشورهای دیگر نیز بمنظورایجاد زمینه تولید مشترک بهره برده و شرایط را برای تبادل اطلاعات و تجربه، انتقال تکنولوژی،خرید ماشین آلات و غیره مهیا سازد.

سلیمانی با اشاره به اینکه شرکت در این دوره های آموزشی برای مدیران واحدهای صنعتی کوچک ومتوسط ایران فرصتی برای شناخت از سلیقه و نیاز بازارهای جهانی به همراه ارزیابی ظرفیت های داخلی کشور است، تاکید کرد: مدیران واحدهای صنعتی برای شرکت در این دوره ها از 12 استان و در 8 رشته صنعت در رشته صنعت قطعات خودرو، تجهیزات پزشکی، غذایی وکشاورزی، پلاستیک ، صنایع فلزی ،کانی غیر فلزی ، نفت وگاز،نانووبیو تکنولوژی، شیمیایی وبهداشتی انتخاب شده اند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز