خبرگزاری کار ایران

حلقه مبارزه با قاچاق کالا تنگ‌تر می‌شود

asdasd
کد خبر : ۴۲۸۴۲۸

در راستای اجرای قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز تمام مراکز نگهداری و ذخیره سازی کالا موظف به ثبت اطلاعات در سامانه جامع انبار شدند.

به گزارش ایلنا به نقل از  شاتا ، سرپرست معاونت امور اقتصادی و بازرگانی با اعلام خبر فوق گفت: مطابق مواد 5 و 6 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، وزارت صنعت،‌ معدن و تجارت موظف است با همکاری سایر دستگاه های اجرایی ذیربط با استفاده از سامانه نرم افزاری به شناسه دار کردن کلیه انبارها و مراکز نگهداری کالا و ثبت مشخصات مالک کالا با هدف شناسایی کالاهای قاچاق اقدام نماید.

یداله صادقی افزود: براساس تکلیف قانونی،‌وزارت صنعت،‌معدن و تجارت با انجام مطالعات گسترده و با برگزاری جلسات متعدد به این جمع‌بندی رسید که با استفاده از اطلاعات موجود صنفی،‌تولیدی، معدنی و کشاورزی در سامانه های در حال بهره‌برداری، اطلاعات مورد نیاز کسب گردد.

وی با اشاره به طیف گسترده گروه‌های مشمول این قانون اظهار داشت: به منظور اجرای صحیح قانون با تقسیم‌بندی دستگاه‌ها و سازمانهای مربوطه و براساس زمان بندی مشخص کلیه مراکز نگهداری و ذخیره سازی کالا در سامانه جامع انبارها ثبت اطلاعات می شود.

وی ادامه داد: تمام دستگاه‌های مشمول این طرح موظفند نهایت همکاری را با وزارت صنعت،‌ معدن و تجارت به عمل آورند.

سرپرست معاونت امور اقتصادی و بازرگانی عنوان کرد: در گام اول اطلاعات کلیه کارخانه ها،‌واحدهای صنفی مربوطه و معادن کشور در سامانه مذکور ثبت می شوند و در گامهای بعدی اطلاعات انبارهای گمرکات، بنادر، واحدهای تحت پوشش وزارت جهاد کشاورزی و بهداشت به این سامانه اضافه می گردد.

وی افزود: براساس مصوبات ستاد هماهنگی مبارزه با قاچاق کالا و ارز این سامانه باید تا پایان سال راه اندازی و طبق قوانین موجود لازم است از آن تاریخ به بعد محدودیتهایی در صدور بارنامه و بیمه ایجاد شود.

یداله صادقی اضافه کرد: از آنجاییکه روح حاکم بر قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، حمایت از تجارت رسمی و فعالیت واحدهای مجوز دار است، لذا مقرر است با اجرای این قانون کلیه واحدهای تجاری و تولیدی که مجوز فعالیت اخذ ننموده اند از گردونه تجارت خارج شوند.

وی پیشنهاد داد: کلیه واحدهای تولیدی بدون مجوز و صنوف بدون پروانه با مراجعه به اتحادیه و سازمانهای مربوطه اقدام به اخذ جواز فعالیت نموده تا بعد از اجرای طرح فعالین با مشکل روبرو نشوند.

لازم به ذکر است براساس ماده 5 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی مکلف به رعایت این قانون می باشند و وارد نمودن اطلاعات خلاف واقع یا ناقص یا با تاخیر در سامانه این قانون جرم بوده و مرتکب به شش ماه تا دو سال انفصال موقت از خدمات دولتی و عمومی محکوم می شود.

 معاونت امور اقتصادی و بازرگانی به عنوان متولی اجرای سامانه مذکور موظف به حُسن اجرای سامانه جامع انبار بوده و اطلاع رسانی رسمی از سوی این معاونت انجام می پذیرد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز