خبرگزاری کار ایران

نقش پُست در اقتصاد مقاومتی

asdasd
کد خبر : ۴۳۸۷۸۸

پست به عنوان یک بخش اقتصادی در حال رشد و ابزاری توانمند و اثرگذار در شکل‌گیری و ثبات اقتصاد مقاومتی نقش بسزایی دارد و منجر به افزایش رشد اقتصادی،کاهش هزینه‌ها، کاهش آلاینده‌ها و ارتقای بهره‌وری می‌شود.

به گزارش ایلنا،اقتصاد مقاومتی با چشم‌اندازی کلان به اقتصاد ایران ، یک اقدام بلندمدت است ، رویکردی که باید در پی اقتصاد ایده ‌آلی باشیم که هم اسلامی بوده و هم ما را به جایگاه اقتصاد اول منطقه برساند؛ اقتصادی که برای جهان اسلام الهام‌بخش، کارآمد و زمینه‌ساز تشکیل تمدن بزرگ اسلامی باشد.

در کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه در دهه های اخیر، رشد اقتصادی و ایجاد مزیتهای رقابتی پایدار، مبتنی بر توسعه بخش ارتباطات وفناوری اطلاعات بوده است .

در این میان نقش ویژه پست به وِیژه در افزایش رشد اقتصادی،کاهش هزینه ها، افزایش ارزش افزوده،اشتغال، مدیریت سبز ،کاهش آلاینده ها و ارتقای بهره وری با ظهور اقتصاد دانش بنیان روز به روز در حال افزایش است.

اثرگذاری تکنولوژی ارتباطات به ویژه استفاده از پست می‌تواند در بحث افزایش بهره‌وری سازمان‌ها،کاهش مصرف انرژی و آلودگی محیط زیست بسیار کمک کند.

بنابراین پست به عنوان گسترده ترین شبکه ارتباطی کشور ،عضوی از جامعه جهانی پست و همچنین به عنوان پیشران توسعه و موتور محرک پیشرفت کشور نه تنها در توسعه اقتصادی بلکه در توسعه و پیشرفت فرهنگی و اجتماعی کشور نیز نقش مهمی به عهده دارد.

در واقع می توان گفت، پست به عنوان یک بخش اقتصادی در حال رشد و ابزاری توانمند و اثر گذار می تواند درشکل گیری و ثبات اقتصاد مقاومتی نقش بسزایی بر عهده گیرد، پی دی ای پستی برای حمل و نقل بین المللی با زنجیره متنوعی از خدمات است که کلیه نیازهای کسب و کار در این حوزه را از خرید و حمل کالا تا ترخیص و تحویل مرسولات با حداکثر سرعت و حداقل هزینه به انجام می رساند.

پست بین المللی پی دی ای در سال 1393 پس از آن که شرکت آمریکایی Fedex اقدام به تملک TNT کرد و فعالیتهایش را در ایران در ادامه تحریم های ناعادلانه محدود نمود، تاسیس شد.

این پست در سال 1395 در راستای شعار «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» خدمت پست بین المللی با اتکا به 36 سال تجربه کاری TNT ضمن افتتاح چندین دفتر در نقاط مختلف دنیا و ایران، ارائه خدمات ارسال بسته های پستی کوچک و بزرگ به تمام نقاط دنیا، ارائه خدمات گمرکی، سفارش آنلاین از سایت‌های خارجی و سایر خدمات پستی بین المللی را توسعه داد.

این شرکت امسال در نمایشگاه الکامپ حضور فعالی دارد و بازدید کنندگان می توانند برای اطلاعات بیشتر به سایت این شرکت www.phedexp.com مراجعه کنند

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز