خبرگزاری کار ایران

معاون پژوهشی دانشگاه پیام نور کشور:

دسترسی به ۱۰۰ هزار عنوان کتاب در کتابخانه دیجیتال دانشگاه پیام نور فراهم شد

کد خبر : ۱۰۹۴۳۰

ایلنا: معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه پیام نور کشور گفت: ۱۰۰ هزار عنوان کتاب در کتابخانه دیجیتال دانشگاه پیام نور بارگزاری شده است.
به گزارش خبرنگار ایلنا، دکتر احمد آخوند ظهر امروز در جمع اعضای هیئت علمی دانشگاه پیام نور شیراز اظهار داشت: دانشجویان و اساتید دانشگاه پیام نور سراسر کشور می توانند با مراجعه به این سامانه، به نشانی lib. pnu. ac. ir از منابع به روز جهانی در رشته های مختلف بهره مند شوند.
وی درباره بارگزاری کتاب های فارسی درکتابخانه دیجیتال نیز گفت: درصورتی که ناشرین فایل فارسی کتب را دراختیار ما قرار دهند، آماده درج این منابع درسامانه مذکور هستیم.
معاون پژوهشی دانشگاه پیام نور یادآور شد: کتابهای قرار گرفته در سیستم کتابخانه دیجیتال، از جدیدترین منابع بین المللی هستند.
وی در ادامه با اشاره به اینکه توسعه تحصیلات تکمیلی و افزایش رشته های فنی وحرفه ای در دستور کار دانشگاه پیام نور است، یادآور شد: دربخش توسعه آموزش الکترونیکی، درحال حاضر امکان برگزاری ۵۰کلاس همزمان الکترونیکی با حضور ۱۰هزار دانشجو به صورت همزمان به صورت الکترونیکی فراهم شده است.
وی تصریح کرد: با تسهیلات ایجاد شده دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد قبل از شروع امتحانات پایان نیمسال، می توانند شهردلخواه خود را به عنوان محل برگزاری آزمون های پایان ترم انتخاب کنند.
معاون پژوهشی دانشگاه پیام نور خواستار توسعه فعالیت های کارآفرینی و دانش بنیان در دانشگاه پیام نوراستان فارس شد و یادآور شد: دانشگاه پیام نوراستان فارس می تواند طرح های کلان پژوهشی ارائه دهد.
آخوند افزایش نشریات را یکی از موفقیت های دانشگاه پیام نور عنوان کرد ودراین خصوص تصریح کرد: تا سال ۸۹ هیچ مجله علمی پژوهشی نداشتیم اما در دو سال اخیر سامانه نشریات راه اندازی کردیم که ۴۰نشریه دراین سامانه وجود دارد که مجوز وزارت ارشاد را گرفته اند که ازاین میزان، ۱۱نشریه مجوز علمی پژوهشی از وزارت علوم اخذ نموده و۲۰ نشریه نیز نام آن به تایید رسیده است.
معاون دانشگاه پیام نور کشور درادامه از ثبت ۱۵۰۰مقاله در isi و isc توسط اساتید دانشگاه پیام نور در یکسال گذشته خبر داد.
آخوند اضافه کرد: در جدیدترین رتبه بندی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام بین دانشگاه های جامع کشور، دانشگاه پیام نور موفق به دریافت رتبه ۸ کشور شده است که این موفقیت نشان دهنده توجه دانشگاه به مقوله پژوهش است.
وی همچنین با اشاره به اینکه پایگاه جهانی وبومتریک نیز رتبه هشتم را دربین دانشگاه های غیرپزشکی ایران به دانشگاه پیام نور داده است اظهارداشت: این رتبه حاصل توجه دانشگاه به آموزش های مجازی، توسعه پورتال دانشگاه وافزایش تعداد بازدیدکنندگان از پورتال وایجاد سایر سامانه ها ی آموزش الکترونیکی درسطح کشور بوده است.
معاون پژوهشی دانشگاه پیام نور تاکید کرد: دانشگاه پیام نور همزمان با ایجاد و توسعه آموزشهای مجازی والکترونیکی اقدام به گسترش رشته های تحصیلی مجازی در مقطع کارشناسی ارشد کرده است که در نیمسال گذشته تعداد دانشجویان این شیوه آموزشی به ۱۰هزارنفر رسیده است.
آخوند اضافه کرد: علاوه برسامانه آزمون که طراحی، ویراستاری، ارسال و رمزگذاری سوالات واخذ آزمون را از طریق اینترنت میسر می سازد، سامانه تدوین کتاب نیز طراحی شده است که کلیه اعضای هیئت علمی دانشگاه پیام نور وسایر دانشگاه ها می توانند از این طریق در فراخوان تدوین کتاب شرکت کرده و آثار خود را پس از طی مراحل درانتشارات پیام نور به چاپ برسانند که درمدت راه اندازی این سامانه ۱۱۰۰ استاد دراین فراخوان شرکت کرده و مجوز تالیف دریافت کرده اند.
وی درپایان سخنان خود با اشاره به رتبه بندی جدید دانشگاه های پیام نور۳۱استان کشوراظهارداشت: سازمان مرکزی رتبه اول کشور را از دل وجان به استان فارس داده است که نشان دهنده تلاش اعضای هیئت علمی ومدیران این استان است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز