خبرگزاری کار ایران

شهردار شیراز:

هزینه تخلف رانندگی در ایران بسیار پایین است

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۲۲۰

رای برون‌رفت از مشکلاتی که در زمینه حمل و نقل و ترافیک درون‌شهری دامنگیرمان است، نباید به‌دنبال مقصر بود، باید برنامه و راهکار تدوین کرد و ارایه داد.

ایلنا: شهردار شیراز گفت: برای برون‌رفت از مشکلاتی که در زمینه حمل و نقل و ترافیک درون‌شهری دامنگیرمان است، نباید به‌دنبال مقصر بود، باید برنامه و راهکار تدوین کرد و ارایه داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، علی‌رضا پاک‌فطرت امروز در همایش فرهنگ‌یاران ترافیک و همیاران محله که به‌مناسبت هفته ناجا در شیراز برگزار شد، افزود: باید در موضوع وقوع حوادثجاده‌ای و تصادفات شهری، به‌جای آنکه به‌دنبال مقصر باشیم، عوامل و راهکارهای پیشگیری کننده را دنبال کنیم.

پاک‌فطرت با بیان اینکه آمار کشته‌های حوادثجاده‌ای ایران، پیام خوبی را در جهان برای جمهوری اسلامی به‌دنبال ندارد، گفت: اینکه راننده، پلیس، جاده یا خودرو مقصر است، یک بعد قضیه را تشکیل می‌دهد، اصل تلاش برای فرهنگ‌سازی با ابزارهای مختلف و در دسترس است.

وی با بیان اینکه نمایندگان مجلس می‌توانند با حضور در چنین جلساتی و تعامل بیشتر با پلیس راهکارهای کاهش حوادثرا از طریق طرح در مجلس نظاممند و قانونی کنند، گفت: در بسیاری از کشور‌ها که آمار حوادثو تخلفات رانندگی کاهش قابل توجهی داشته و دارد، میزان جرایم بسیار سنگین بوده و فرد به‌شکلی ملزم به رعایت قانون می‌شود.

شهردار شیراز با بیان اینکه هزینه تخلف رانندگی در ایران بسیار پایین است، ‌ گفت: اینکه یک راننده به‌واسطه سرعت بسیار زیاد در مسیری شهری و تصادف با یک عابر یا خودرو دیگر، موجب مرگ یک یا چند شهروند شود و بعد با پرداخت دیه، بتواند از این تخلف عبور کند، شاید منطقی نباشد.

وی با بیان اینکه دیه را شرع مقدس اسلام تعیین می‌کند، گفت: می‌توان با اضافه کردن جرایم به مبلغ دیه، به‌نوعی بازوهای بازدارندگی از چنین حوادثی را فعال کنیم.

شهردار شیراز با یادآوری اینکه تمام دستگاه‌های متولی خصوصا شهرداری و پلیس نیازمند تعامل و همفکری و برگزاری جلساتی مشترک هستند، گفت: متاسفانه جلسات زیادی برگزار می‌کنیم اما برآیند این جلسات، مقصر کردن یک‌دیگر بوده و هست، باید به‌دنبال هم‌افزایی بود.

پاک‌فطرت با اشاره به وضعیت ترافیک در شیراز، این موضوع را از مشکلات بزرگ این کلان‌شهر دانست و اجرایی شدن طرح ترافیک را راهکاری برای حل آن بیان و اضافه کرد: اینکه می‌گوییم زیرساخت ایجاد شود، باید متوجه باشیم که در تمام شهر‌ها همزمان با اجرای طرح ترافیک، اقدام به ایجاد و توسعه زیرساخت‌ها شد.

شهردار شیراز اضافه کرد: باید راهکاری مناسب برای حل مشکلات مردم در خصوص حمل و نقل بیندیشیم زیرا حمل و نقل موضوعی است که با اقتصاد و امنیت جامعه ارتباطی تنگاتنگ دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز