خبرگزاری کار ایران

مدیر امور شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران استان فارس مطرح کرد؛

پرداخت وام های قرض الحسنه به بنگاه های کوچک اقتصادی/ فقرزدایی و رفع محرومیت های اقتصادی در مناطق کمتر برخوردار

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۸۴۱۰

مدیر امور شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران استان فارس گفت: بانک مهر ایران در ارائه خدمات عام المنفعه در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی اقدام به پرداخت گسترده تسهیلات قرض‌الحسنه به اقشار مختلف و دسترسی عادلانه به تسهیلات نظام بانکی داشته است.

به گزارش ایلنا، بهزاد شمس الدینی در نشست خبری همزمان با چهاردهمین سالگرد تاسیس بانک قرض الحسنه مهر ایران گفت:  این بانک در حال حاضر با بیش از 530 شعبه فعال در سراسر کشور در حال ارائه خدمت به هموطنان  است.

وی با اشاره به اینکه بانک مهر ایران با تأکید بر الگوی بانکداری اسلامی در راستای توانمندسازی و تقویت توان اقتصادی اقشار مختلف مردم جامعه و همچنین تلاش برای فقرزدایی و رفع محرومیت های اقتصادی بویژه در مناطق کمتر برخوردار فعالیت می کند، تصریح کرد: پرداخت تسهیلات قرض الحسنه در حوزه های اشتغال و کارآفرینی، معیشت، ازدواج ، درمان و حمایت از مددجویان سازمان های حمایتی و سازمان های مردم نهاد از جمله خدمات این بانک است. 

به گفته شمس الدینی همچنین پرداخت وام‌های قرض الحسنه به5/10 میلیون نفر حاصل خدمات این بانک در طول 14 سال فعالیت بوده است.

 توانمندسازی مددجویان  در راستای بهبود معیشت  و شرایط اقتصادی

مدیر امور شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران استان فارس با اشاره به فعالیت بانک در راستای توانمندسازی مددجویان گفت: درحال حاضر، بهبود شرایط اقتصادی و معیشتی مردم در اولویت قرار دارد و درحالی اقشار محروم و دهک‌های پایین درآمدی بیش از دیگران در مضیقه هستند که بانک مهر ایران به‌عنوان بانک تخصصی قرض‌الحسنه، با اشراف به این مسئله، به‌طور ویژه تأمین مالی نیازمندان را از طریق وام‌های قرض‌الحسنه مد نظر قرار داده است.

شمس الدینی یادآور شد که در این راستا حمایت از مددجویان کمیته امداد، بنیاد برکت، بهزیستی و سایر سازمان‌های مردم‌نهاد و نهادهای حمایتی مد نظر این بانک بوده است به‌طوری که ضمن اعطای کمک‌های بلاعوض و تسهیلات قرض‌الحسنه به سیل‌زدگان با معرفی کمیته امداد امام خمینی(ره)، تسهیلات قرض‌الحسنه‌ای را نیز برای مددجویان ارائه کرده است.

پرداخت وام های قرض الحسنه به بنگاه های کوچک اقتصادی

مدیر امور شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران استان فارس با اشاره به پرداخت وام‌های قرض‌الحسنه‌ای به منظور تأمین مالی بنگاه‌های کوچک  و در راستای رونق کسب‌وکارهای داخلی و توسعه پایدار اقتصادی در سطح کلان  عنوان کرد:  برای رسیدن به این هدف، حمایت از صنایع دانش‌بنیان و متکی به فناوری بالا به‌طور خاص مد نظر بوده است.

شمس الدینی با بیان اینکه بانک مهر ایران در چارچوب طرح کالاکارت، یک کارت اعتباری تا سقف 50 میلیون تومان به مشتریان خود پرداخت می‌کند که می‌توانند از پذیرنده‌های متنوعی کالاها و خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند، تصریح کرد: این کارت بدون نیاز به سپرده‌گذاری و با کارمزد بسیار پایینی ارائه می‌شود که می‌تواند قدرت خرید مردم را افزایش دهد و باعث شود قدری از دغدغه‌های مردم در این شرایط اقتصادی دشوار، کاهش یابد.

شمس الدینی با بیان اینکه درحال حاضر مشتریان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به حدود 5/11 میلیون نفر رسیده است خاطرنشان کرد: این بانک تا پایان مهرماه 115 هزار میلیارد تومان را در قالب تقریباً 5/10 میلیون فقره تسهیلات در اختیار متقاضیان قرار داده است.

به گفته وی تعداد تسهیلات پرداخت شده بانک در طول سال‌های گذشته روندی افزایشی داشته است به‌طوری که از 500 هزار مورد در سال 1395 به دو میلیون و 300هزار فقره در سال گذشته رسیده است و  در سال جاری نیز تا پایان مهرماه یک میلیون و 350هزار فقره تسهیلات به ارزش 25هزار میلیارد تومان از سوی این بانک پرداخت شده است.

شمس الدینی بیان کرد:  از جمله اقدامات بانک در این حوزه  صورت‌های مالی حسابرسی ‌شده سال‌های گذشته است که هم‌اکنون روی وب‌سایت بانک قابل دسترسی است.

وی یادآور شد که براساس رتبه‌‌بندی برترین موسسات مالی اسلامی در جهان که توسط نشریه بین‌المللی بنکر در سال ۲۰۱۸ انجام شد و بانک مهر ایران به‌عنوان سومین بانک اسلامی برتر در سطح جهان شناخته شد و علاوه بر این، جایزه «نخبه اقتصادی جهان اسلام» از سوی سازمان همکاری اسلامی نیز به این بانک تعلق گرفت.

تلاش در راستای تحقق رفاه اجتماعی

شمس الدینی با بیان اینکه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به عنوان بزرگترین بانک قرض الحسنه ای کشور هرگز از ایفای نقش خود در حوزه مسئولیت اجتماعی غافل نشده است، ابراز کرد: بانک مهر ایران با چشم‌انداز «تلاش برای توسعه رفاه اجتماعی و دستیابی به جامعه توسعه یافته» برنامه‌های مسئولیت اجتماعی خود را به انجام رسانده است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز