خبرگزاری کار ایران

سرپرست جدید دادسرای انقلاب شیراز معرفی شد

کد خبر : ۱۱۹۱۱۶

طی مراسمی با حضور علی القاصی‌مهر، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس، با قدردانی از خدمات سیدرضا موسوی‌تبار، کوروش زارعی به‌عنوان سرپرست دادسرای انقلاب شیراز معرفی شد.

شیراز - ایلنا: قاضی کوروش زارعی به‌عنوان معاون دادستان و سرپرست جدید دادسرای انقلاب شیراز معرفی شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، طی مراسمی با حضور علی القاصی‌مهر، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس، با قدردانی از خدمات سیدرضا موسوی‌تبار، کوروش زارعی به‌عنوان سرپرست دادسرای انقلاب شیراز معرفی شد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شیراز در این مراسم، کار در دادسرای انقلاب را به لحاظ نوع کار و پرونده‌های مورد رسیدگی، دارای اهمیتی و حساسیتی ویژه دانست و گفت: فعالیت‌های انجام شده در دادسرای انقلاب ارتباط مستقیمی با بهبود امنیت در جامعه دارد.

علی القاصی‌مهر تصریح کرد: در دادسرای انقلاب پرونده‌ها معمولا فاقد شاکی خصوصی بوده و به همین دلیل دادستان به‌عنوان مدعی‌العموم و شاکی ورود کرده و بر صدور قرار و احکام نظارت دارد.

وی ادامه داد: باید سرپرست و قضات دادسرای انقلاب توجه ویژه‌ای به بعضی از پرونده‌ها که ممکن است پیامد‌ها و تبعات منفی در جامعه ایجاد کند داشته باشند و با اقتدار نسبت به اینگونه موارد برخورد کنند.

القاصی‌مهر خاطر نشان کرد: نوع تصمیمات، قرار‌ها و احکامی که در دادسرا اتخاذ می‌شود ارتباط مستقیمی با ایجاد امنیت مورد توقع مردم در جامعه دارد و هر چه در تصمیمات با اقتدار و بدون اغماض عمل کنیم شاهد امنیت و آرامش بهتری درخور شأن مردم عزیز میهن اسلامی خواهیم بود.

رئیس حفاظت واطلاعات دادگستری استان فارس با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری و ریاست معزز قوه قضاییه مبنی بر پاسخگویی به مردم و تکریم ارباب رجوع گفت: با وجود حجم سنگین کار در دادسرا باید به این نکته توجه کرد که دستگاه قضایی آخرین پناهگاه و مرجعی است که مردم به آن مراجعه می‌کنند، بنابراین تکریم ارباب رجوع و پاسخگویی به مردم باید مورد توجه قرار گیرد.

القاصی‌مهر افزود: تجربه نشان داده است که دلسوزی‌، تلاش و جدیت قضات و کارمندان ارتباط تنگاتنگی با رضایت مردم از دستگاه قضایی دارد.

وی به ضرورت وجود تعامل و همکاری دستگاه قضایی با سایر دستگاه‌ها و در عین حال حفظ استقلال دستگاه قضایی اشاره و خاطرنشان کرد: تعامل و همکاری مناسب سایر دستگاه‌‌ها با دستگاه قضایی تأثیر چشم گیری در تسریع در رسیدگی به پرونده‌ها دارد اما باید به قانون و سیاست‌های کلی دستگاه قضایی که‌‌ همان سیاست مقام معظم رهبری است توجه داشت و استقلال دستگاه قضایی را حفظ کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز