خبرگزاری کار ایران

با حضور استاندار و جمعی از مسئولان؛

تفاهم نامه ساخت راه آهن شیراز - اهواز با اوکراینی ها مبادله شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۸۲۶

با حضور استاندار فارس و جمعی از مسئولان استان، تفاهم نامه ساخت راه آهن شیراز - اهواز با سرمایه گذاری اوکراینی ها مبادله گردید.

ایلنا: با حضور استاندار فارس و جمعی از مسئولان استان، تفاهم‌نامه ساخت راه آهن شیراز - اهواز با سرمایه‌گذاری اوکراینی‌ها مبادله شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، استاندار فارس گفت: سابقه مناسب روابط میان دو کشور جمهوری اسلامی ایران و اوکراین و عزم دو طرف برای گسترش این تعاملات نوید بخش آینده روشن روابط است.

سید محمد احمدی در جلسه امضای سه تفاهم نامه همکاری میان یک شرکت سرمایه گذاری از کشور اوکراین و بخش‌های دولتی و عمومی فارس با بیان اینکه دو کشور پس از استقلال اوکراین، دارای روابط مطلوبی بوده‌اند، اظهار داشت: ظرفیت بسیار بالایی برای همکاری میان استان فارس و کشور اوکراین وجود دارد و این سه طرح به عنوان پایلوت برای آغاز همکاری‌های گسترده صورت خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه فارس استانی بزرگ با حدود پنج میلیون نفر جمعیت و نزدیک به ۱۳۰ هزار کیلومتر مربع مساحت و تنوع زیاد اقلیمی است، خاطر نشان کرد: علاوه بر سرمایه گذاری اوکراین در استان فارس، حضور کنسرسیوم‌های نفت، گاز و پتروشیمی فارس در این کشور و همکاری دو طرف برای اجرای طرح‌هایی در کشورهای دیگر مورد توجه قرار خواهد گرفت.

نماینده عالی دولت در استان فارس خواستار حضور گسترده‌تر سرمایه گذار اوکراینی در طرح‌های استان شد و با تاکید بر استقبال مدیران فارس از حضور این سرمایه گذاران، افزود: چندین خط آهن که فارس را به استان‌های دیگر متصل می‌کند و همچنین طرح‌های توسعه فرودگاه شیراز، از جمله پروژه‌هایی است که می‌تواند با مشارکت شرکت سرمایه گذاری اوکراینی اجرا شود.

بر اساس گزارش روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان فارس، مهندس عشایری نیز در این نشست گفت: موضوع تفاهم نامه با راه وشهرسازی فارس سرمایه گذاری جهت اجرای پروژه راه آهن شیراز – اهواز به طول ۶۵۶ - ۵۲۱ کیلومتر با پیش بینی سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیون یورو است.

قائم مقام وزیر و مدیر کل راه و شهرسازی فارس، با اشاره به تصمیمات اتخاذ شده در این تفاهم نامه گفت: بر اساس تصمیمات این تفاهم نامه مقرر شد شرکت بود سرویس ضمن انجام مطالعه طرح توجیهی فنی و اقتصادی پروژه راه آهن شیراز - اهواز در خصوص تامین دانش فنی، ماشین آلات و سرمایه گذاری، ظرف مدت یک ماه اعلام نظر نماید تا اقدامات بعدی به عمل آید.

عشایری خاطر نشان ساخت: هم چنین مقرر شد شرکت بود سرویس ظرف یک هفته نماینده تام الاختیار خود را برای پیگیری امور به استانداری فارس و اداره کل راه و شهرسازی معرفی نماید و اداره کل راه و شهرسازی فارس نیز نسخه‌ای از کلیه مدارک موجود(مطالعات و نقشه‌های انجام گرفته) مربوط به موضوع تفاهم نامه را به نماینده شرکت بود سرویس ارائه می‌نماید.

در این جلسه ایوان چوبوتی یوک رئیس شرکت سرمایه گذاری «بود سرویس» اوکراین با بیان اینکه بر اساس بررسی‌های می‌دانی و تحلیل دقیق مسائل، سرمایه گذاری در سه طرح استان فارس را انتخاب کرده است، اظهار داشت: علاقه داریم با تاسیس شرکت مشترک در ایران علاوه بر سرمایه گذاری در طرح‌های فعلی در زمینه اجرای پروژه‌ها نیز مشارکت داشته باشیم.

در این جلسه با حضور مدیران مربوطه سه تفاهم نامه همکاری میان شرکت سرمایه گذاری بود سرویس کشور اوکراین و اداره کل راه و شهرسازی استان، شرکت آب منطقه‌ای فارس و شهرداری شیراز به منظور ساخت راه آهن شیراز اهواز با اعتبار ۵۰۰ میلیون یورو، انتقال آب از خلیج فارس به شهرستان‌های جنوبی استان با اعتبار ۳۵۰ میلیون یورو و مشارکت در ساخت خطوط متروی شیراز با اعتبار ۴۰۰ میلیون یورو به امضا رسید.

گفتنی است بر اساس این تفاهم نامه‌ها شرکت اوکراینی در زمینه انتقال آب دریا و ایجاد ایستگاه تصفیه آب، به صورتی که موجب تامین آب مورد نیاز شهرستان‌های جنوبی استان با قیمت مناسب شود سرمایه گذاری خواهد کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز