خبرگزاری کار ایران

معاون شهردار شیراز خبرداد:

استقرار شیوه مدیریت یکپارچه طرح‌ها در شهرداری شیراز

کد خبر : ۱۲۳۹۷۲

مدیریت سبد پروژه، مجموعه‌ایی از پروژه‌ها، برنامه‌ها و سایر کارهایی است که به منظور تسهیل مدیریت موثر آن‌ها برای دستیابی به اهداف کلان گروه بندی و هدایت می‌شود.

شیراز - ایلنا: معاون اداری و مالی شهرداری شیراز گفت: نظام مدیریت پرتفولیو(مدیریت سبد پروژه‌ها) از ابتدای سال ۹۳ در حوزه معاونت اداری ومالی این مجموعه مستقر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، محمدحسن اسدی امروز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به تعدد موضوعات مرتبط با حوزه معاونت اداری و مالی از قبیل طرح‌های مرتبط با منابع انسانی، اوراق مشارکت، مدیریت حرائم شهری، املاک، درآمد، مالی، بانک زمین ودیگر موضوعات، طراحی و تدوین مدیریت پرتقولیو در دستور کار قرار گرفت.

وی مدیریت پرتفولیو را روشی مناسب جهت اداره سازمان‌های پروژه محور مانند شهرداری‌ها دانست و گفت: مدیریت سبد پروژه، مجموعه‌ایی از پروژه‌ها، برنامه‌ها و سایر کارهایی است که به منظور تسهیل مدیریت موثر آن‌ها برای دستیابی به اهداف کلان گروه بندی و هدایت می‌شود.

اسدی ادامه داد: گزینش، اولویت بندی، ارزیابی و مدیریت طرح‌ها و پروژه‌ها بر اساس هم تراز بودن آن‌ها با یکدیگر در تحقق هدف‌ها و استراتژی‌های سازمان، از رویکرد اصلی این تکنیک است. و گزارش گیری و تشکیل منظم جلسات برنامه ریزی و کنترل پروژه‌های سازمانی از جمله ابزار‌های موثر این روش خواهد بود.

معاون اداری و مالی شهرداری شیراز تصریح کرد: این شیوه مدیریتی یک روش استراتژیک جهت پیشبرد اهداف سازمان است که با ایجاد مبنایی برای سنجش عملکرد‌ها، پیشرفت پروژه‌ها، تحلیل گزارش‌ها و پیش بینی روند و امور در حال انجام در حوزه را به صورت یکپارچه هدایت می‌کند.

وی با اعلام این مطلب که در حال حاضر شیوه نامه انجام کار در اتاق فکر حوزه تدوین شده است بیان کرد: برنامه‌های مدیریت‌ها و بخش‌های مختلف حوزه اداری و مالی در سال ۹۳ در قالب پروژه‌های اداری و سازمانی توسط واحد‌ها تا پایان سال جاری ارائه خواهد شد.

اسدی بر لزوم تشکیل نظام مدیریت سبد پروژه‌ها تاکید و اضافه کرد: یکی از موارد مهم در مدیریت هزینه‌های شهری، مدیریت و کنترل سبد پروژه‌هاست که با توجه به ازدیاد پروژه‌ها در شهرداری می‌تواند در افزایش بهره وری منابع شهری تاثیر به‌سزایی داشته باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز