خبرگزاری کار ایران

درآموزش و پرورش فارس برگزار شد؛

تجلیل از چند دهه خدمات حسین سلطانی مقدم با حضور بازنشستگان فرهنگی

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۳۸۲۳

مراسم تجلیل از چند دهه خدمات حسین سلطانی مقدم با حضور جمع کثیری از بازنشستگان فرهنگی در سالن جلسات اداره بازنشستگان آموزش و پرورش فارس برگزار شد.

به گزارش ایلنا، رئیس اداره امور بازنشستگان و موظفین آموزش و پرورش فارس در این آیین با اشاره  به خدمات ارزشمند بازنشستگان در طول دوران خدمت، ضرورت انتقال تجربیات ارزشمند آنها به نسل جوان را یادآور شد.

منصور غلامی اظهار داشت: ارتقای منزلت بازنشستگان فرهیخته و توجه به نیازهای مادی و معنوی آنها، همواره مورد نظر ما بوده و تالش می کنیم تا زمینه ای فراهم سازیم که بازنشستگان  بتوانند در فضایی آرام و دلنشین، به مهمترین نیازهای روحی و دغدغه های خود بپردازند.

وی با اشاره به راه اندازی «انجمن شعر و ادب پیشکسوتان فرهنگی شیراز»، گفت: جلسات این  انجمن یک هفته در میان در اداره بازنشستگان واقع در کوچه پروانه و کانون بازنشستگان برگزار می ‌شود و هر دو هفته یک بار، از یکی از فرهیختگان بازنشسته در حوزه شعر، نویسندگی و هنر در  نشست این انجمن، تجلیل می شود. 

غلامی با اشاره به اینکه این اقدام، استمرار فعالیت و حیات فرهنگی بازنشستگان را در پی خواهد داشت و روحیه امید و شادابی و نشاط را در آنان دوچندان خواهد کرد، افزود: خوشبختانه فرهنگیان  بازنشسته استقبال بسیار خوبی از این نشست‌ها داشته‌اند و همین امر، باعث شده تا ما در استمرار  این فعالیت‌ها، مصمم تر باشیم و با دلگرمی بیشتر به این کار ادامه دهیم. 

وی با بیان این نکته که در اولین مراسم گرامیداشت بزرگان شعر و ادب نیز از استادعبدالعلی دستغیب  تجلیل شده بود افزود: گرامیداشت بعدی در روز دوشنبه ۱۹ دی ماه در اداره امور بازنشستگان به  استاد محمد آل عصفور اختصاص دارد. 

حسن سلطانی مقدم، شاعر و نویسنده و عضو انجمن خوشنویسان فارس نیز طی سخنانی تشکیل انجمن شعر و ادب شیراز در اداره بازنشستگان فارس را نقطه عطفی در فعالیت‌های این اداره عنوان کرد و اظهار داشت: این حرکت ارزشمند که با پیگیری و تالش  ارزشمند غلامی صورت گرفته است، همچون چراغی فراروی بازنشستگان فرهنگی خواهد  درخشید و پنجره ای جدید را به روی آنها گشوده تا از موهبت های همدلی و همنشینی همکاران  بازنشسته در این جمع صمیمی بهره‌مند شوند. 

وی با اشاره به اینکه بازنشستگی پایان راه نیست، بیان کرد: انسان باید تا زمانی که نفس  می کشد، در حیطه های مختلفی که توانایی دارد فعالیت کند و گام بردارد و بدون تردید، فعالیت در  این دوران، نشاط و سرزندگی را به انسان هدیه می دهد و رخوت و سستی و بی انگیزگی را از انسان  دور می کند. 

در پایان این نشست، از سوی اداره امور بازنشستگان و موظفین آموزش و پرورش فارس، از چند دهه فعالیت های سلطانی فر در حوزه شعر، هنر و نویسندگی تقدیر و تجلیل به عمل آمد و مورد  تحسین شرکت کنندگان قرار گرفت. 

در این مراسم، تنی چند از شاعران بازنشسته به شعر خوانی پرداختند و اشعار قرائت  شده، مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز