خبرگزاری کار ایران

در نشست مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز عنوان شد؛

راه‌اندازی پنجره واحد خیران در شهرداری ها

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۰۷۴۹

نشست اعضای هیات امناء مجمع خیرین شهرساز و فرهنگساز شیراز با هدف برگزاری انتخابات هیات مدیره این مجمع برگزار شد.

 به گزارش ایلنا، در جریان این نشست بر ضرورت تقویت مشارکت عمومی برای امور خیرخواهانه،؛ خلق ایده های نو و راه‌اندازی پنجره واحد خیران در شهرداری ها برای انجام امور اداری از مواردی بود که در این مجمع مورد تاکید قرار گرفت. 

 شهردار شیراز در این جلسه، یکی از اصلی ترین وظایف شهرداری ها را توجه به فرهنگ شهروندی و توسعه آن عنوان کرد و گفت: در فعالیت مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ، هر دو وجه شهرسازی و فرهنگ سازی جزو مقولات مهم و قابل توجه است. 

محمدحسن اسدی با بیان اینکه در ۵ ماه اخیر تلاش کرده‌ایم به مقوله فرهنگ شهروندی ورود جدی داشته باشیم، اظهار داشت: مدیریت شهری در دوره های مختلف به مقولات گوناگون اجرایی، عمرانی، ترافیکی و ... ورود کرده است، اما در این میان مقوله ای مهم مانند فرهنگ شهروندی کمتر مورد توجه قرار گرفته است. 

رئیس هیات مدیره مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز به راه اندازی پویش «هر روز یک زباله را از زمین برداریم» در این کلانشهر اشاره کرد و گفت: به اعتقاد من آنچه که در وهله اول باید مورد توجه قرار گیرد این است که اساساً چرا یک ضایعه فرهنگی به نام ریختن زباله بر زمین را باید شاهد باشیم که فرد دیگری بخواهد آن را بردارد. 

اسدی با تاکید بر اینکه برای مشکلات و معضلات اجتماعی همچون ریختن زباله، کشیدن سیگار و ... باید راهکارهای ریشه ای فرهنگی داشته باشیم تصریح کرد: در شهر شیراز بالغ بر ۳هزار و ۵۰۰ پاکبان فعالیت می کنند که اگر تعداد آنها دو برابر هم شود، شاید تنها ۵ درصد تمیز بودن شهر شیراز ارتقا پیدا کند. 

وی با بیان اینکه در حوزه شهرسازی و فرهنگ سازی باید به ایده های نو و تازه توجه شود، اظهار داشت: شیوه های سنتی برای جذب خیران و نیک اندیشان شاید مثل گذشته جواب ندهد. 

وی با بیان اینکه انتظار ما از مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز تولید ایده است ابرازداشت: بالغ بر ۶۲۳ میلیارد تومان اعتبار در حوزه‌های مختلف سخت‌افزاری و نرم‌افزاری فرهنگی توسط شهرداری پیش بینی شده اما ایده های تازه، بکر و نتیجه بخشی باید برای هزینه کردن آن ها وجود داشته باشد. 

شهردار شیراز با تاکید بر اینکه این مجموعه آمادگی کمک به خیران در حوزه های مختلف را دارد، بیان داشت: برای آن دسته از اموری که در اختیار شهرداری باشد یا امکان اخذ مجوز از شورا برای آن وجود داشته باشد به صورت کامل پای کار هستیم. 

 شهردار شیراز خواستار ارائه طرح و پروژه در خصوص بررسی و تثبیت فرهنگ شهر شیراز از سوی محققان و اساتید دانشگاه شد و گفت: شهرداری قطعاً در این حوزه ورود و حمایت می‌کند. 

۴سرای فرهنگ مهربانی در ۴گوشه شهر 

 سید عبدالرضا دستغیب، مدیر عامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگساز نیز در این نشست  ضمن ارایه گزارش فعالیت دو ساله مجمع گفت: در این مدت برخی پروژه ها آغاز به کار کردند که هم اکنون مراحل پایانی کار خود را می گذرانند. 

وی با بیان اینکه در بحث فرهنگی از نظرات اساتید باتجربه دانشگاهی و فرهنگی بهره بردیم و اولویت هایی را مشخص کردیم؛ اظهارداشت: یکی از اقدامات مهم ما که از سال ۹۴ آغاز شد راه اندازی سراهای فرهنگ مهربانی بود که  جایگزین دیوارهای مهربانی شد. 

به گفته دستغیب، هم اکنون  ۴سرای فرهنگ مهربانی در ۴گوشه شهر ایجاد شده که نکته مهم در آنها مشارکت و اطمینان مردم بوده است بطوری که تا کنون  ۷۶۰هزار قلم کالا توسط،مردم به این سراها اهدا شده است. 

به گفته وی، در دوسال گذشته 100میلیارد تومان پروژه توسط خیران اجرا شده که زمین آن از سوی شهرداری تامین شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز