خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل توزیع برق شیراز:

یکی از عوامل اصلی خاموشی‌ها سقوط شاخه درختان روی شبکه برق بود

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۲۹۸

قصد ندارم که عملکردی را بیان و خودم و مجموعه برق را تبرئه کنم، اما همچنان از مردم عذرخواهیم و اعلام می‌کنم اگر کارشناسان، سوء مدیریت برق را عامل اصلی خاموشی‌ها بدانند، برای التیام ناراحتی‌های مردم، شهامت استعفا را دارم.

شیراز - ایلنا: در حالیکه بارش برف ۴۰ سانتی متری دوشنبه گذشته در شهر شیراز، زندگی مردم این شهر را با اختلال همراه ساخت، مدیر عامل توزیع برق شیراز ظهر امروز چهارشنبه ۱۸ دی ماه در یک کنفراس خبری گفت: قصد ندارم که عملکردی را بیان و خودم و مجموعه برق را تبرئه کنم، اما همچنان از مردم عذرخواهیم و اعلام می‌کنم اگر کار‌شناسان، سوء مدیریت برق را عامل اصلی خاموشی‌ها بدانند، برای التیام ناراحتی‌های مردم، شهامت استعفا را دارم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، محمدحسن صحرائیان با تاکید براینکه فشار خبرنگاران و رسانه‌ها عاملی اثرگذار در سرعت گرفتن اقدامات امدادی شرکت توزیع برق شیراز بود، ‌ گفت: باید اقرار کرد که طی ۶۰ ساعت گذشته عوامل اجرایی دستگاه‌های مختلف اعم از آتش‌نشانان، ‌ امدادگران، ‌ پاکبانان و عوامل گروه حوادثبرق، بیشترین فعالیت و تلاش را داشتند.

وی با بیان اینکه ۲۰۰ اکیپ، به شکل مستمر در طول ۶۰ ساعت گذشته تاکنون، در صحنه بوده و برای رفع مشکلات به‌وجود آمده تلاش کرده‌اند، گفت: متاسفانه یکی از همکاران خوبمان را روز گذشته و در حالیکه روی شبکه بدون برق مشغول کار بود، از دست دادیم.

صحرائیان گفت: طی این مدت ۲۵ اکیپ خط‌گرم، ۹۰ اکیپ اتفاقات، ۱۰ گروه روشنایی معابر و ۴۰ گروه تعمیرات، در سطح شهرستان فعال بوده‌اند.

وی زمان آغاز بروز مشکل را بعدازظهر دوشنبه اعلام و اضافه کرد: اولین عامل شکسته شدن شاخه‌های درختان و سقوط آن‌ها بر روی شبکه‌های فشار ضعیف و متوسط بود و خارج شدن ۱۰ ایستگاه فوق‌توزیع از مدار، مسدود شدن مسیرهای دسترسی خصوصا مسیرهای بین شهری و مسیرهای شهر صدرا و همچنین ازدحام مردم در خیابان‌ها و ترافیک موجود، از دیگر عوامل موثر در خاموشی‌ها بود.

صحرائیان با بیان اینکه وجود مشکل در برخی نقاط از شبکه ۲۰ هزارکیلومتری توزیع برق را می‌پذیرد و به آن اذعان دارد، ‌ گفت: نمی‌پذیرم که همه اشکالات به ما باز می‌گردد، اگر شبکه ایراد داشت چرا در نقاطی نظیر سپیدان، ‌ ارژن، کامفیروز و حتی مرودشت که شهری بزرگ است، شاهد خاموشی نبودیم.

مدیر عامل شرکت توزیع برق شیراز گفت: براساس بررسی‌ها، بالغ بر ۵۲ درصد خاموشی‌ها به دلیل خروج ایستگاه‌های فوق توزیع از مدار، ۳۳ درصد به‌دلیل سقوط شاخه‌های شکسته درختان و ۱۵ درصد اتصال شبکه، بوده است، از حدود ۴۰۰ هزار پایه برق موجود در کل شبکه تنها ۲۰ پایه شکست که بیشتر آن در شمالغرب شیراز و منطقه ۶ برق بود.

وی در عین‌حال با تصریح اینکه به‌دنبال مقصر جلوه دادن فرد یا مجموعه‌ای نبوده و نیست‌، خاطرنشان کرد: شخصا شهردار شیراز را یک مدیر توانمند، کارآمد، حاضر در صحنه و ایده‌آل برای شیراز می‌دانم، اما در یک موضوع، بحثی فنی را با آقای شهردار و مجموعه شهرداری داریم و آماده هستیم که این موضوع را در قالبی کاملا علمی و با حضور کار‌شناسان، به بررسی بگذاریم.

صحرائیان با تاکید براینکه مقصر شدن یک فرد یا مجموعه، مشکل را حل نمی‌کند، گفت: باید به‌دنبال راهکار باشیم، به‌عنوان مدیر شرکت توزیع برق شیراز کاستی‌ها را می‌پذیرم و همچنان هم از مردم عذرخواهی می‌کنم و اگر واقعا تشخیص داده شود مشکلات به دلیل سوء مدیریت بنده بوده، استعفا می‌دهم، اگر استعفای من منجر به رفع تمام نواقص خواهد شد، حاضرم این کار را انجام بدهم.

وی گفت: یکی از دلایلی که در شهرهایی نظیر سپیدان یا مرودشت و مناطقی مانند ارژن و بیضا، مشکلی نداشتیم، این بود که خیلی راحت با مدیران آن مناطق به یک تفاهم و تعامل برای اصلاح شبکه از حالت شبکه‌های مسی به شبکه‌های خودنگه‌دار رسیدیم و آقایان متقاعد شده‌اند در نقاطی که شبکه برق وجود دارد، نباید درختی کاشت که رشد عمودی داشته باشد و اگر هم درختی وجود دارد باید آن را هرس کرد.

صحرائیان با یادآوری اینکه هنوز اعتبار لازم برای اصلاح کامل شبکه‌های توزیع برق در شیراز تامین نشده است، تامین این اعتبار را نیازمند همکاری همه دستگاه‌ها دانست و گفت: هرچه بیشتر به ما کمک کنند، پایداری شبکه‌ها بیشتر می‌شود.

وی در عین‌حال و در خصوص اینکه چرا شبکه‌های توزیع برق، به‌جای استفاده از شبکه‌های هوایی از کانال‌های زمینی منتقل نمی‌شود، گفت: در هیچ کجای جهان، چنین اقدامی را اجرایی نکرده‌اند زیرا علی‌رغم تمام مزیت‌ها، هزینه‌های بسیار گزافی دارد و اقتصادی نیست، افزایش هزینه‌های احداثشبکه موجب افزایش هزینه تولید و افزایش هزینه‌های زندگی مردم خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز