خبرگزاری کار ایران

انتشارات بین‌المللی اشپرینگر کتاب استاد دانشگاه شیراز را منتشر کرد

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۹۷۷۴

کتاب «سیاست‌های زیستی و شوک اقتصادی کووید-۱۹: دیدگاه‌های پزشکی و تکانه‌های اجتماعی- اقتصادی» با گردآوری و ویراستاری نظام‌الدین فقیه، استاد بخش مدیریت دانشگاه شیراز از سوی انتشارات بین‌المللی اشپرینگر به چاپ رسید.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه شیراز، این کتاب از سوی یک گروه بین‌المللی و چندرشته‌ای از متخصصان دانشگاهی در ۲ بخش و در ۹ فصل نوشته شده و بخش اول به دیدگاه‌های پزشکی و بخش دوم به تکانه‌های اجتماعی-اقتصادی بیماری همه‌گیر کرونا و پاسخ‌های سازمانی مرتبط با آن پرداخته است.

نظام‌الدین فقیه نویسنده فصل‌های یک و ۹ ، اصغر میرفردی دانشیار بخش جامعه‌شناسی دانشگاه شیراز مولف فصل ۶ و فرزانه عفیفیان پژوهشگر و مدرس این دانشگاه نویسنده فصل هشت این کتاب هستند.

کتاب سیاست‌های زیستی و شوک اقتصادی کووید-۱۹: دیدگاه‌های پزشکی و تکانه‌های اجتماعی- اقتصادی به دیدگاه‌های پزشکی در مورد کووید-۱۹، به‌کارگیری فناوری مکانی-فضایی، عفونت‌زایی، ایمنی‌زایی و بیماری به‌عنوان عوامل مهم برای به‌کارگیری سنجه‌های مناسب سیاست زیستی و شوک اقتصادی، هزینه‌های تغییرات ناشی از کووید-۱۹، حمایت اجتماعی و تاب‌آوری ساکنان مناطق حاشیه‌نشین، عوامل تاب‌آوری کسب‌وکار، اهمیت هستی‌شناختی و علت کووید-۱۹ و کارآفرینی و تحول دیجیتال پرداخته است.

این کتاب به طور همزمان به نمونه‌های جهانی از حکمرانی سیاست‌ زیستی و اثرات همه‌گیری کرونا در اقتصاد کلان پرداخته و می‌تواند برای پژوهشگران بسیاری از رشته‌های دانشگاهی و سیاست‌گذاران و دست‌اندرکاران اجرایی سودمند باشد.

اشپرینگر (Springer) دومین ناشر بزرگ بین‌المللی است، که کتاب‌های آکادمیک و ژورنال‌های علمی را منتشر می‌کند.

کتاب استاد دانشگاه شیراز در موسسه‌های کلاریویت آنالیتیکس (ISI) و Scopus نیز نمایه شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز