خبرگزاری کار ایران

یک مسئول خبرداد؛

آمادگی فارس جهت میزبانی از گردشگران روسی

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۵۰۹۵

مدیرکل امور زائرین و گردشگری استانداری فارس گفت: استان فارس به عنوان قطب گردشگری ایران ظرفیت های بالایی جهت پذیرایی از گردشگران روسی دارد.

به گزارش ایلنا، تعدادی از مسئولان و فعالان صنعت گردشگری شهر سن پترزبورگ روسیه جهت شناخت ظرفیت های گردشگری استان فارس و شهر شیراز از این استان بازدید کردند. 

این گروه پس از این بازدید، در نشستی با حضور مسئولان دولتی و فعالان بخش خصوصی صنعت گردشگری استان زمینه‌های حضور گردشگران و تبادل گردشگر بین دو کشور را مورد بررسی قرار دادند.
سید مجتبی علوی اردکانی مدیرکل امور زائرین و گردشگری استانداری فارس در این نشست  فعالان گردشگری کشور روسیه و شهر سن پترزبورگ ،ظرفیت های گردشگری استان فارس را برای میهمانان در این نشست تشریح کرد.

علوی افزود: استان فارس به عنوان قطب گردشگری ایران اسلامی دارای فرصت های بی نظیر گردشگری است که گردشگران روسی می‌توانند با سفر به این استان از این ظرفیت ها بهره کافی را ببرند.
وی در تشریح موقعیت گردشگری استان گفت: استان فارس در اکثر شاخه ها و گرایش های صنعت گردشگری از جمله گردشگری طبیعی، گردشگری تاریخی، گردشگری ادبی و فرهنگی ،گردشگری زیارت و گردشگری سلامت دارای طرفیت های بی بدیلی است که می‌تواند مورد توجه گردشگران خارجی به ویژه گردشگران روسی باشد.

مدیرکل گردشگری و زائرین استانداری با اشاره به اینکه استان فارس و شهر شیراز به واسطه بیمارستان های مجهز و پزشکان متبحر و حاذق  حرف اول گردشگری سلامت را در ایران و کشورهای حوزه خلیج فارس می‌زند افزود: در برخی از رشته های پزشکی مانند پیوند اعضا به خصوص پیوند کبد بیمارستان های استان فارس و پزشکان متبحر آن در سطح رده های بالای جهانی با کیفیت بسیار خوب و قیمت و خدمات دهی مناسب قرار دارند که گردشگران سلامت کشور روسیه و سایر کشورها می‌توانند از این ظرفیت گردشگری استان استفاده و بهره مطلوب را ببرند.

علوی افزود: شهر شیراز به واسطه وجود حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) و امامزادگان واجب التعظیم دیگر به عنوان سومین حرم اهل بیت دارای ظرفیت گردشگری مذهبی بالایی است که گردشگران مذهبی به خصوص مسلمانان روسیه  می‌توانند با سفر به این استان از این ظرفیت استان فارس نیز بهره ببرند و استفاده کند.

مدیر کل گردشگری و زائرین استانداری فارس در پایان با اشاره به تنوع زیاد آب و هوایی استان فارس  اعلام کرد این تنوع آب و هوایی برای گردشگران طبیعت و علاقمندان به محیط زیست میتواند تجربه ای متنوع و دل انگیز از گردشگری در طبیعت را برای گردشگران خارجی به همراه داشته باشد.

همچنین این استان با داشتن سه فرودگاه بین المللی شیراز، لامرد و لار می‌تواند به عنوان مقصد جذاب برای گردشگران روسی باشد تا پس از بازدید از ظرفیت های گردشگری استان از طریق این فرودگاه ها به سایر کشورها از جمله کشورهای حوزه خلیج فارس سفر کنند.

در پایان این نشست که به همت انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی هوایی و جهانگردی فارس برگزار شده بود فعالان گردشگری استان فارس و شهر سن پترزبورگ روسیه به صورت گفت وگوهای چهره به چهره و رو  به تبادل نظر پیرامون راهکارهای اعزام متقابل گروهای گردشگر و معرفی ظرفیت های گردشگری دو کشور پرداختند و بر توسعه تبادل پایاپای گردشگری بین دو کشور تاکید کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز