خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های فارس خبرداد؛

نمایشگاه قطعات و لوازم یدکی خودرو در شیراز برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۵۴۷۲

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های فارس از برگزاری بیست دومین نمایشگاه بین المللی قطعات و لوازم یدکی خودرو و تجهیزات وابسته در شیراز ۲۰ تا ۲۳ تیرماه از ساعت ۱۷ تا ۲۲ خبرداد.

به گزارش ایلنا، محسن نهاوندی در یک کنفرانس خبری با بیان اینکه استان فارس در صنعت خودرو پیشتاز است، افزود: فعالیت شرکت ایران خودرو در استان و علاوه بر آن شرکت‌های جدیدی که در حال حاضر قطعات خودرو را داخلی سازی می‌کنند، باعث رشد چشمگیر این صنعت در فارس  شده است.

او بیان کرد: از ۱۰ استان کشور در نمایشگاه بین المللی قطعات و لوازم یدکی خودرو شیراز شرکت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه نیاز به بومی سازی قطعات خودرو در استان فارس وجود دارد، ادامه داد: فارس پتانسیل های زیادی در بومی سازی قطعات خودرو دارد که امیدواریم این نمایشگاه بتواند باعث توسعه بازار و حرکت به سمت بومی سازی قطعات خودرو باشد.

نهاوندی با اشاره به پیشینه قطعه سازی وتولید قطعات خودرو در استان فارس که به 40 تا 50 سال گذشته باز می‌گردد، یادآور شد: شرکت صا ایران و زیمنس در استان جز شرکت‌های اول تولید قطعه در کشور بوده‌اند و فارس مهد قالب سازی خودرو ایران به شمار می‌رود.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های فارس بیان کرد: بازار مصرف قطعات خودرو نیز در استان ایجاد شده است و امیدواریم شرکت تولیدی و خوردوسازی در فارس و شیراز که ارائه دهنده ماشین های سبک و سنگین هستند و بخشی از آنها نیاز به بومی سازی دارند حضور موثری داشته باشند.

وی افزود: پیرامون نمایشگاه قطعات خودرو و لوازم یدکی بازدیدهایی با حضور کارفرمایان صورت خواهد گرفت تا بازار جدیدی ایجاد شکل گرفته و شاهد کاهش خروج ارز از کشور باشیم.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های فارس گفت: طی تعاملاتی که با شرکت شهرک‌های صنعتی فارس انجام شده است مقرر شده است، این شرکت از تمام عناوین نمایشگاهی حمایت کند و شرکت‌هایی که در شهرک‌های صنعتی فارس حضور دارند بخشی از هزینه‌های آنها به صورت یارانه بلاعوض پرداخت خواهد شد.

نهاوندی افزود: با توجه به درخواست‌های عراق، شرکت‌های عراقی برای گرفتن نمایندگی در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

شریعت، مجری نمایشگاه قطعات خودرو هم در این نشست گفت: در بخش شرکت‌های دانش بنیان زیرمجموعه سایپا حضور دارند و آموزشگاه تخصصی تعمیرات خودرو نیز در این نمایشگاه حضور دارند.

وی ادامه داد: ۶۰ درصد مشارکت کنندگان این نمایشگاه از فارس و ۴۰ درصد از ۱۰ استان کشور هستند.

رئیس اتحادیه صنف لوازم یدکی خودروی سبک و سنگین شیراز  نیز در این جلسه گفت: جلوی بسیاری از افرادی که استاندارد لازم را در قطعات خودرو ندارند برای شرکت در نمایشگاه قطعات خودرو گرفته می شود و هر شرکتی که استاندارد او هم منقضی شده باشد، اجازه شرکت ندارد.

سید عبدالهادی خسروفرد افزود: حضور اتحادیه در نمایشگاه قطعات خودرو همواره مستمر بوده و از افراد شرکت کننده تمام مجازات لازم را می‌گیریم و تایید هر شرکت توسط اتحادیه به منزله تایید و اطمینان برای خریداران قطعات خوردو است.

خسروفرد اضافه کرد: نمایشگاه تخصصی برگزار می‌شود و تمام شرکت کنندگان در ارتباط با لوازم یدکی هستند و نمایشگاه قطعات خوردرو فارس تنها نمایشگاهی است در کشور که هیچ ارگانی جز اتحادیه ما ورود نمی‌کند و این نمایشگاه تنها نمایشگاهی در کشور است که از صفر تا صد مراحل پذیرش و واگذاری غرفه با اطلاع و مجوز اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی اتومبیل انجام می شود.

وی افزود: ۹۰ درصد قطعات وارداتی خودرو  از چین می‌آید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز