خبرگزاری کار ایران

رئیس پایگاه استنادی علوم جهان اسلام:

ایرانی ها سال ۲۰۱۳،۳۷ هزار مقاله بین المللی نوشتند

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۹۲۸

دانشگاه شیراز می بایست با یک مهندسی مجدد و با ساماندهی و نوآوری گام های بهتری درراستای تولید علم بردارد.

ایلنا: رئیس پایگاه استنادی علوم جهان اسلام گفت: دانشگاه شیراز می تواند به عنوان یک دانشگاه مرجع صادرکننده علوم به منطقه و حتی جهان باشد.

به گزارش خبرنگار " ایلنا " ازشیراز، " جعفرمهراد " در جمع هیئت مدیره خیرین فرهنگساز و شهر ساز شیراز افزود: دانشگاه شیراز می بایست با یک مهندسی مجدد و با ساماندهی و نوآورگام های بهتری درراستای تولید علم بردارد.

وی درادامه افزود: ۳۷ هزار مقاله جهانی در سال ۲۰۱۳ در ایران ارائه شده است.

" مهراد " باابراز رضایت از جایگاه ایران در بحثمقالات علمی در جهان افزود: در سال ۲۰۱۲ تعداد مقالات ایران در نشریات و مجلات بین المللی ۳۹ هزار عدد بود و در سال ۲۰۱۳ به ۳۷ هزار رسیده است.

وی تصریح کرد: دلیل کمبود مقالات ایران در سال ۲۰۱۳ نیز تعطیلی ایام سال جدید میلادی بوده که بسیاری از نشریات در این ایام فعالیت نداشتند.

رئیس پایگاه استنادی علوم جهان اسلام در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه در این پایگاه ۳۵ پایگاه اطلاعاتی تخصصی حضور دارند، تاکید کرد: این ساختمان از جمله مجهز ترین و پیشرفته ترین مجموعه های علمی و تحقیقاتی ایران است که در تمامی شهر های دارای دانشگاه، یک مرکز منطقه ای علوم و فناوری تاسیس کرده ایم.

" مهراد " ادامه داد: حضور این مرکز پیشرفته در شیراز می تواند تامین کننده اطلاعات علمی، فناوری و برای توسعه فارس بسیار تاثیر گذار باشد.

وی با بیان اینکه باید ساختمانهای شهر شیراز در حد و اندازه های نام این شهر علمی باشد، گفت: باید به گونه ای ساختمانها را طراحی کنیم که هر مسافری در نگاه اول متوجه جایگاه علمی شیراز باشد.

رئیس پایگاه استنادی علوم جهان اسلام تصریح کرد: چنانچه زمین مناسب در اختیار این مجموعه گذاشته شود مرکز همایش بسیار پیشرفته و به روزی را در شیراز بنا خواهیم کرد که بتواند میزبان بزرگترین سمینار های علمی و تخصصی دنیا باشد.

مهراد تاکید کرد: کمبود چنین فضاهایی باعثشده که نتوانیم میزبان مناسبی برای چنین همایش های مهمی باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز