خبرگزاری کار ایران

دبیر ستاد ملی تسهیل و رفع موانع تولید در شیراز:

بانک‌های فارس واحدهای تملک شده صنعتی را تا دو ماه آینده باز گردانند

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۱۵۵۴

دبیر ستاد ملی تسهیل و رفع موانع تولید با تاکید بر اینکه براساس ماده قانونی اجازه نمی‌دهیم مانعی در حوزه تولید کشور ایجاد شود و هیچ بانکی حق تملک و تعطیلی واحدهای صنعتی را ندارد، گفت: دو ماه به بانک‌های فارس فرصت می‌دهیم که واحدهای تملک شده صنعتی را باز گردانند.

به گزارش ایلنا، محمدباقر آقا علیخانی در ستاد تسهیل و رفع موانع فارس به چرایی تشکیل ستاد تسهیل در کشور اشاره و بیان کرد: براساس مباحث داخلی و خارجی و شرایط اضطراری کشور، این ستاد تشکیل شد.

وی با بیان اینکه مصوبات این ستاد لازم الاجراست و دستگاههای کم کار به نهادهای بازرسی معرفی می‌شوند، افزود: البته دستگاههای نظارتی نظیر سازمان بازرسی و دادگستری در جلسات این ستاد حضور دارند.

دبیر ستاد ملی تسهیل و رفع موانع تولید تصریح کرد: باید به این باور رسید که شرایط کشور، شرایط معمول نیست بلکه در شرایط جنگی اقتصادی قرار داریم و به همین دلیل است که رهبر معظم انقلاب طی ١٠ سال گذشته تاکنون شعار سال را با عناوین اقتصادی معرفی می‌کنند.

آقا علیخانی با تاکید بر اینکه براساس ماده قانونی اجازه نمی‌دهیم مانعی در حوزه تولید کشور ایجاد شود و هیچ بانکی حق تملک و تعطیلی واحدهای صنعتی را ندارد، گفت: دو ماه به بانک‌های فارس فرصت می‌دهیم که واحدهای تملک شده صنعتی را باز گردانند.

بانک‌های فارس واحدهای تملک شده صنعتی را تا دو ماه آینده باز گردانند

وی همچنین با بیان اینکه کارت بازرگانی به معنای خط تولید است و کسی حق توقف آن را ندارد، گفت: این حجم از تعلیق واحدهای صنعتی توسط بانک‌ها قابل قبول نیست.

دبیر ستاد ملی تسهیل و رفع موانع تولید همچنین از شناسایی قوانین مزاحم و معرفی آنها خبر داد و افزود: تغییرات تکنولوژی امروز در دنیا باید به عنوان اولویت قرار گیرد و وظیفه امروز ما کاهش فاصله‌ها است.

آقاعلیخانی اضافه کرد: ۱۹۲ مورد مشکل نیز در حوزه تولید کشور شناسایی و برای آن حل مسئله انجام شده است.

وی که معتقد است باید به سمت شکوفایی اقتصاد کشور و کمک به بخش خصوصی برویم، گفت: گرفتاری بخش خصوصی بسیار زیاد است و باید از ریزش آن جلوگیری کرد.

تعدادی از موضوعات بررسی شده ، قند ممسنی در رستم،جهت تعیین تکلیف بدهی ودریافت سهمیه شکر خام و معدن ملوس جان بیضا تولید سنگ مرمریت در راستای ادامه استخراج ازمعدن_ روغن نباتی نرگس شیراز تولید کننده انواع روغن خوراکی بررسی تعیین تکلیف بدهی و دریافت سهمیه روغن این کارخانه، شرکت کارخانجات مخابراتی ایران (ITMC)تولید کننده انواع بورد و تجهیزات مخابراتی ساده و پیشرفته، پیگیری اجرای تفاهم نامه فروش سهام شرکت مذکور در ایران خودرو فارس و بررسی مصوبات قبلی کارگروه تسهیل و شرکت فولاد پایه _سازنده انواع سازه های فلزی در شهرک صنعتی بزرگ شیراز موضوع قابل بررسی تعیین تکلیف بدهی، و شرکت تک ایستا تولید قطعات ساختمانی در شهرک صنعتی بزرگ شیراز موضوع صندوق ضمانت صادرات، همچنین مجتمع صنعتی ذوب آهن پاسارگاد مجموعه ی کامل فولادسازی از مرحله دریافت سنگ آهن از معدن تا تولید انواع فولادهای آلیاژی، گندله و آهن اسفنجی و... توسعه صنایع پایین دستی که رفع مشکل جلوگیری از اعمال محدودیت های ارزی این واحد صنعتی بررسی شد،در ادامه شرکت پارس حدید تولید خرپا و مصنوعات فلزی جهت تعیین تکلیف بدهی بررسی شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز