خبرگزاری کار ایران

تاکید شهردار شیراز بر ایجاد فضایی در شأن ایام‌الله دهه فجر در سطح شهر

کد خبر : ۱۴۰۸۹۵

با هماهنگی میان مناطق ۹گانه با معاونت و سازمان فرهنگی اجتماعی و معاونت خدمات شهری و مدیریت زیباسازی برای انجام تبلیغات محیطی مناسب در ایام‌الله دهه‌ی فجر و روزهای منتهی به برگزاری مسابقات سراسری قرآن می توان بهترین شرایط را ایجاد کرد.

شیراز - ایلنا: شهردار شیراز گفت: باید در ایام‌الله دههٔ فجر، فضایی که در شأن این ایام است؛ در شهر ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، علیرضا پاک فطرت در جلسه ستاد گرامیداشت دههٔ فجر شهرداری، میزبانی مسابقات سراسری قرآن کریم را برای شهر شیراز یک فرصت دانست و گفت: با هماهنگی میان مناطق ۹گانه با معاونت و سازمان فرهنگی اجتماعی و معاونت خدمات شهری و مدیریت زیباسازی برای انجام تبلیغات محیطی مناسب در ایام‌الله دههٔ فجر و روزهای منتهی به برگزاری مسابقات سراسری قرآن می‌توان بهترین شرایط را ایجاد کرد.

وی گذشت ۳۴ سال از انقلاب شکوه‌مند اسلامی در سال ۵۷ و ورود به سی و پنجمین سال را در شرایطی که همه دنیا به قدرت نظام اسلامی ایران بر محور ولایت فقیه بیش از گذشته پی برده‌اند را یک نقطه عطف بی‌بدیل توصیف و بر نور‌پردازی و نورافشانی معابر و میادین شهر، نصب پرچم و بنر در خصوص دههٔ فجر و برگزاری جشن‌ها و مراسم مختلف در این ایام تأکید کرد.

شهردار شیراز همچنین با بیان این‌که همهٔ کشور‌ها مناسبت‌های مختلفی را با نگاه ملی خود دارند و در این رابطه مراسمی را برگزار می‌کنند؛ اظهار داشت: در کشور ما، نگاه به برگزاری مراسم مذهبی، یک نگاه اعتقادی و جزء آموزه‌های دینی است.

وی افزود: مناسبت‌هایی مثل دههٔ فجر چون مبدأ و منشا آن، یک حرکت اسلامی و نشأت گرفته از عاشورای حسینی است را باید با نگاه اعتقادی برگزار کرد.

او ادامه داد: برگزاری جشن‌هایی مثل دههٔ فجر برای ترویج خوبی‌ها، ارزش‌ها، کمالات انسانی و اخلاقی و افزایش وحدت ملی، وفاق، همراهی و همدلی مردم و تقویت جایگاه ولایت به عنوان رکن انقلاب اسلامی است.

پاک فطرت با بیان اینکه مقام معظم رهبری در خصوص گرامیداشت ایام‌الله و برگزاری مراسم ملی و مذهبی همواره بر فعالیت عالمانه و هنرمندانه تاکید دارند، اظهار داشت: امیدبخشی و نشاط‌بخشی بیشتر به جامعه، وفاق ملی و هم‌دلی و هم‌راهی از جمله نکاتی است که در سخن‌رانی‌های اخیر مقام معظم رهبری بر آن‌ها تأکید شده است؛ بنابراین باید با حرکت‌های جذاب و ماندگار در ایام مختلف از جمله دههٔ فجر این موضوع‌ها را در جامعه ترویج دهیم.

شهردار شیراز با تأکید بر اینکه در دههٔ فجر امسال باید برای مشارکت بیشتر مردم، برنامه‌ریزی مناسبی شود؛ گفت: باید تدبیری بیندیشیم تا اصناف، بازاریان و مساجد حضور پررنگ‌تری در تبلیغات و تزیین سطح شهر و برگزاری جشن‌ها داشته باشند.

وی افزود: اصناف اگر با جریان فرهنگی همراه شوند؛ تاثیرگذاری زیادی خواهند داشت؛ ضمن این‌که مساجد می‌توانند نقش فعالی در خصوص پربار‌تر شدن تزیینات شهری و برگزاری جشن‌ها ایفا کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز