خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور عشایر فارس:

کوچ باید بماند

کد خبر : ۱۴۰۹۰۸

سیاست اداره کل امورعشایر حمایت از عشایرکوچ رو است اما از آن عده از عشایری که قصد اسکان دائم داشته باشند نیز حمایت می‌کنیم.

شیراز – ایلنا: مدیر کل امور عشایر استان فارس با بیان این مطلب که عشایر با کوچ عشایر می‌مانند گفت: سیاست اداره کل امور عشایر حمایت از عشایر کوچ روست، اما از آن عده از عشایری که قصد اسکان دائم داشته باشند نیز حمایت می‌کنیم اما معتقدیم کوچ باید بماند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، صادق نکوییان ظهر امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران از تعطیلی ۵ پاسگاه سیار انتظامی در مسیر کوچ عشایر خبرداد و افزود: این پاسگاه‌ها تا سال ۸۵ فعال بودند و امیدواریم با نگاه مثبت دولت در این خصوص گام‌هایی برداشته شود.

وی در خصوص وضعیت رسیدگی به بهداشت و درمان عشایر کوچنده نیز یادآور شد: طبق تحقیقات علمی انجام شده با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز مشخص شد که ۸۵ درصد از محل سکونت عشایر بیش از پنج کیلومتر با خانه‌های بهداشت فاصله دارند.

مدیر کل امور عشایر استان فارس افزود: به همین دلیل برنامه‌ریزی کرده‌ایم که نسبت به راه اندازی خانه‌های بهداشت سیار اقدام شود که برای این مهم نیز حدود ۱.۵ میلیارد تومان اعتبار لازم است.

مدیر کل امور عشایر استان فارس در خصوص آخرین آمار عشایر فارس یادآور شد: آمار ما مربوط به آخرین سرشماری سال ۸۷ است که طبق آن جمعیت خانواری عشایر فارس ۲۷ هزار و ۲۷۹ بوده و جمعیت نفری نیز یک میلیون و ۴۷۷ هزار و ۹۰ نفر بوده است.

نکوییان ادامه داد: ۱۲.۵ درصد از عشایر کل کشور در استان فارس هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز