خبرگزاری کار ایران

محمدرضا باهنر:

هشت سال دچارافراط اصولگرایانه بودیم

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۲۱۳

درزمان انتخابات شاخص تورم، رشداقتصادی، نرخ بیکاری و توسعه انسانی بسیاربدو ناامید کننده بود / تورم ۴۰ درصدی به همراه بیکاری ۳۱ درصدی و رشد منفی پنج درصدی را یک جا درزمان تحویل دولت توسط احمدی نژاد شاهد بودیم. / ۶۵ درصد این وضعیت اقتصادی به دلیل اجرای سیاست های غلط بوده است.

ایلنا: نائب رئیس مجلس شورای اسلامی دوران اصلاحات را، دوران افراط ساختارشکننانه خواندوافزود: پس از آن دوران ۸ سال نیزدچارافراط اصولگرایانه بودیم.

به گزارش خبرنگار " ایلنا " ازشیراز، " محمدرضا باهنر " که شامگاه پنجشنبه ۱۰بهمن به دعوت جبهه پیروان خط امام و رهبری فارس، برای شرکت درهمایش " رویکرد جریان اصولگرایی برای آینده " به شیرازسفرکرده بود، افزود: اگرقراربوددرخرداد۹۲انتخابی اعتدالی رخ دهد، هیچ انتخابی به اندازه انتخاب روحانی درست نبود.

وی هرچند دوران ۸ ساله ریاست جمهوری احمدی نژادرا دوران افراط اصولگرایان عنوان کرد ولی در عین حال اظهار داشت: احمدی نژاد خود را اصولگرا نمی دانست اما مردم پس ازتجربه یک دوران ۱۶ ساله به اعتدال روحانی رای دادندتا یک روحانی با تفکرات فراجناحی رییس جمهور کشور شود.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین، به برگزاری جلسه عقلا در زمان حضور روحانی در مجلس اشاره کرد و حضور عقلای معتدل دو طیف سیاسی مجلس در این جلسه را شاهدی دیگر بر ادعای خود مبنی بر فراجناحی بودن روحانی عنوان کرد.

" باهنر " در عین باابرازنگرانی از حضور مدیران اصلاح طلب در رده های میانی دولت گفت: روحانی تشکیلاتی نداشت و مجبور بودبرای تشکیل دولت از عقبه دیگران استفاده کند.

وی ادامه داد: تردید ندارم که اصولگرایانی بودند که به روحانی رای دادند و اصلاح طلبانی نیز بودند که به روحانی رای ندادند.

باهنردرادامه مدعی همکاری ۱۶ ساله با روحانی در مجلس شد و اعتدال، ‌ فراجناحی بودن و خردگرایی رافلز روحانی دانست.

درحالی که قراربوداین همایش با تبلیغات گسترده درمجتمع رفاهی دانشگاه شیراز برگزار شود، تغییرمکان همایش و عدم استقبال گسترده از آن باعثشد تا رییس جبهه پیروان خط امام و رهبری تلویحا به این عدم استقبال اشاره کند ودربخش دیگری از سخنانش به دلایل شکست اصولگریان در انتخابات اخیر بپردازد.

باهنر نداشتن بده بستان های خوب از سوی اصولگرایان، زیبا نبودن پوسترهای تبلیغاتی آنها، نداشتن وحدت و قوی نبودن اصولگرایان را ازجمله دلایل شکست اصولگرایان در انتخابات خرداد۹۲عنوان کرد و افزود: در کنار این دلایل مطالب دیگری نیز باعثگردید تا اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری شکست را تجربه کنند.

در این جلسه که سید احمدرضا دستغیب، جعفر قادری و ضرغام صادقی نمایندگان مردم شیراز، شاهین محمدصادقی نماینده مردم کازرون و همچنین سید موسی موسوی، نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس ودوتن ازمشاورین استاندارفارس نیزباهنررا همراهی می کردند، وی عملکرد دولت در حوزه سیاست خارجی و اقتصادرا قابل قبول ذکر کردو افزود: درزمان انتخابات شاخص تورم، رشداقتصادی، نرخ بیکاری و توسعه انسانی بسیاربدو ناامید کننده بود.

وی وضعیت بد اقتصادی را در ۸ سال گذشته، در تاریخ پس از انقلاب بی سابقه خواند وافزود: حتی سال ۷۴ نیز تورم ۴۹.۵ درصدی به وجود آمده به دلیل تعدیل اقتصادی بسیار کوتاه بود و در مدت شش الی هفت ماه به حالت اولیه بازگشت اما این تورم ۴۰ درصدی به همراه بیکاری ۳۱ درصدی و رشد منفی پنج درصدی را یک جا درزمان تحویل دولت توسط احمدی نژاد شاهد بودیم.

نائب رئیس مجلس به اثر تحریم ها در اقتصاد کشور اشاره و با بیان اینکه اثر این تحریم ها بیشتر از ۳۵ درصد نیست، خاطرنشان کرد: ۶۵ درصد این وضعیت اقتصادی به دلیل سیاست های غلط اقتصادی بوده است حال آنکه تحریم داخلی شدیدتر از خارجی است.

و ی مدعی شد که می توان ۵۰،۶۰ درصد مشکلات را خردمندانه حل کرد.

باهنر به رکود تولید نیز اشاره و اظهار کرد: رفع این رکود نیز به تدبیر، مشورت و شجاعت نه به معنای بی باکی که احمدی نژاد معتقد بود بلکه همراه با خرد نیازمند است.

وی از افرادی مثل زنگنه و برخی دیگر از وزرا به عنوان چهره های قوی در اقتصادی یاد کرد و گفت: یکی از اشکالات دولت روحانی این است که در زمینه اقتصاد هفت، هشت سرتیپ دارد اما یک سرلشکر ندارد و وقتی این گونه باشد همه ساز خود را می زنند و این زمینه به وجود آمدن اختلافات می شود.

این نماینده مجلس در ادامه از برخورد های افراط و تفریط گونه به سیاست خارجی دولت انتقاد کرد و افزود: موضوع سیاست خارجه یک جنگ تمام عیار در میان است و بر سر میز مذاکره هیچ کشوری نیست که منافع خود را برای منفعت دیگران از دست دهد.

وی افزود: ما سر سوزنی به ۱ + ۵ اعتماد نداریم اما بر اساس این فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص سیاست نرمش قهرمانه دیپلمات ها یک بازی برد – برد را جلو بردند که کارشان هم خوب بوده است.

باهنر خاطرنشان کرد: هر تفاهمی هم که در این مذاکرات منعقد شود باید توسط نظام اجرا شود و اگر نظام نخواهد، این توافقات اجرا نمی شود و این گونه نبوده است که دیپلمات ها با ناشی گری بخواهند چیزی را به نظام تحمیل کنند؛ در آینده مذاکرات اگر رقبا حاضر باشند در جنگی برد – برد شرکت کنند، حاضریم وگرنه ابایی نداریم، همان گونه که ۳۰ سال پس از انقلاب این گونه بوده است، البته باید مواظبت کنیم چرا که مذاکرات در دور بعد جدی تر می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز