خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان خبرداد؛

آغاز فرآیند اجرایی نخستین شهرک تخصصی صنفی فارس

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۳۸۷۳

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس از آغاز فرآیند اجرایی نخستین شهرک تخصصی صنفی استان در شیراز خبر داد.

به گزارش ایلنا، سیدمصطفی هاشمی امروز، ۱۰ آبان در جلسه مجمع اصلاحیه بودجه سال ۱۴۰۲و پیشنهادی سال ۱۴۰۳این شرکت که با حضور معاون برنامه‌ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در شیراز برگزار شد، از آغاز فرآیند اجرایی نخستین شهرک تخصصی صنفی استان در شیراز خبر داد و گفت: عملیات اجرایی این شهرک تخصصی به منظور آماده‌سازی برای واگذاری در دستور کار شرکت شهرک‌های صنعتی فارس قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: با پایان یافتن مراحل اخذ استعلامات و تملک و این شهرک تخصصی، برنامه‌ریزی برای اجرای طرح‌های زیرساختی انجام شده است.

هاشمی تصریح کرد: شهرک تخصصی صنفی شیراز با مشارکت مجتمع اقتصادی کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) در اراضی به مساحت ۹۷ هکتار در جاده نیروگاه سیکل ترکیبی احداث می‌شود.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با بیان اینکه این شهرک تخصصی ظرفیت استقرار ۲۰۰۰ واحد صنفی با پیش‌بینی اشتغال ۸ هزار نفر را خواهد داشت، افزود: در شهرک تخصصی صنفی شیراز انواع صنوف تولیدی و توزیعی و اصناف مزاحم شهری مستقر خواهند شد. وی با اشاره به اهمیت ساخت شهرک‌های صنفی در استان بیان کرد: رفع آلودگی صوتی و زیباسازی شهری و همچنین ارائه خدمات مطلوب‌تر در شهرک صنفی از مزیت‌های احداث این شهرک‌ است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس تصریح کرد: احداث شهرک‌های صنفی علاوه بر رشد و توسعه صنعت و اقتصاد استان، موجب کاهش مشکلات ترافیکی در بافت شهری خواهد شد. وی با بیان اینکه تولید، توزیع و خدمات بخش مهمی از اقتصاد است که اصناف در آن نقش پررنگی دارند، افزود: رویکرد اصلی تقویت واحدهای صنفی تولیدی است که کلان‌شهر شیراز در این زمینه از ظرفیت بالایی برخوردار است و می‌توان با راه‌اندازی این شهرک، ظرفیت‌های تولیدی و صادرات محور اصناف تولیدی را ارتقا داد.

هاشمی در پایان اظهار امیدواری کرد: شهرک صنفی شیراز بر اساس برنامه زمان‌بندی تا ۱۸ماه آینده به مرحله واگذاری به متقاضیان برسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز