خبرگزاری کار ایران

جلسه قرارگاه صنعتی خاتم الانبیاء (ص) سپاه فجر فارس برگزار شد؛

پرداخت 110 میلیارد تومان به واحدهای راکد و نیمه فعال

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۵۷۱۳

جلسه قرارگاه صنعتی خاتم الانبیاء (ص) با حضور غالب اعضا در محل اتاق بازرگانی، صنایع و معادن شیراز برگزار شد.

به گزارش ایلنا،  دبیر قرارگاه صنعتی خاتم الانبیاء (ص) گفت: استان فارس با قریب به 5 میلیون نفر جمعیت، 37 شهرستان و 120 شهر دارای 62 شهرک صنعتی و شش منطقه ویژه اقتصادی است.

حسین پناهی ادامه داد: در فارس تعداد قریب به 4294 واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری با اشتغال نزدیک به 104 هزار نفر داریم.

وی در حوزه معدن نیز گفت: فارس یکی از استان های غنی از لحاظ معدنی است که دارای 705 واحد معدنی با پروانه بهره برداری و اشتغال قریب به 10 هزار نفر است.

رئیس سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن استان فارس با بیان اینکه تقویت و حمایت از بنگاه های کوچک و متوسط از جمله راهکارهای حمایت از تولید ملی و رشد و رونق اقتصادی است، تصریح کرد: برهمین اساس پرداختن به احیای واحدهای راکد و نیمه فعال همواره مورد توجه مقام معظم رهبری بوده و ایشان بر لزوم احیای صنایع کوچک و متوسط به عنوان یکی از برنامه های اساسی تاکید دارند.

وی اذعان داشت: واحدهای موچک و متوسط به عنوان پیشران اقتصاد نقش قابل توجهی در اشتغال زایی، نوآوری و آموزش نیروی کار، توسعه صادرات، سرمایه‌گذاری و در نهایت رشد اقتصادی در کشور دارند به همین منظور یکی از برنامه‌های مهم و شاخص بسیج مهندسین توجه ویژه به این صنایع بوده است.

پناهی ادامه داد: از این رو سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن، طرح صنعت یار را با هدف انجام یک پایش و عارضه یابی سراسری و کمک به احیا و فعال سازی صنایع با بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و نقش آفرینی گروه‌های جهادی از اقشار دانشور بسیج اساتید، دانشجویی، حقوقدانان، اصناف، مهندسین و کارگری را در دستور کار خود قرار داده است.

دبیر قرارگاه صنعتی خاتم الانبیاء (ص) تصریح کرد: پایش و عارضه یابی صنایع کوچک و متوسط که قابلیت احیا داشته باشند، با استفاده از شبکه مهندسان بسیجی متعهد و متخصص با ظرفیت دستگاه‌های دولتی و تامین مالی قرارگاه اقتصاد مقاومتی سپاه و بازار سرمایه نسبت به اعطای تسهیلات کم بهره اقداماتی صورت پذیرفته است.

وی با بیان اینکه تعداد واحدهای صنعتی پایش و عارضه یابی شده از ابتدای طرح تاکنون بیش از ۲۴۰۰ واحد می ‌باشد، گفت: تعداد واحدهای صنعتی پایش و عارضه یابی شده در سال ۱۴۰۱ تعداد ۵۹۵ واحد و در سال ۱۴۰۲ تعداد ۶۲۰ واحد تاکنون بوده است.

به گفته رئیس سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن استان فارس در سال گذشته ۵۲ جلسه قرارگاه صنعتی و میز خدمت تخصصی و در سال جاری تاکنون ۲۵ جلسه برگزار شده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۲۳۵ واحد و در سال جاری تاکنون ۱۶۰ واحد توسط کلینیک صنعت و معدن مشاوره دریافت کرده اند، عنوان کرد: تعداد واحدهای صنعتی مانع زدایی شده در سال گذشته ۱۲۸ واحد و در سال جاری تاکنون ۶۵ واحد بوده است.

پناهی گفت: در سال جاری به واحدهای راکد و نیمه فعال در دست اقدام جهت احیا با ایجاد اشتغال بیش از ۴۵۰ نفر مستقیم با حمایت قرارگاه اقتصاد مقاومتی سپاه فجر استان فارس ۱۱۰ میلیارد پرداخت شده است.

وی در پایان اذعان داشت: امید است با همت و همراهی دستگاه های مرتبط و متولیان مربوطه روزی برسد که دیگر در استان فارس هیچ واحد تولیدی و صنعتی راکد و نیمه فعالی نداشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز