خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری نمایشگاه بین‌المللی گردشگری پارس مطرح شد؛

فارس باید کانون‌ رویدادهای گردشگری شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۹۹۸۰

وجه تمایز نمایشگاه بین‌المللی پارس نسبت به سایر نمایشگاه‌ها

معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس گفت: فارس در حوزه گردشگری، اقتصاد گردشگری، جذب سرمایه گذار و تحکیم زیرساخت‌های این صنعت تلاش می‌کند تا همیشه در قله بماند.

به گزارش ایلنا، محمد فرخ‌زاده در نشست خبری با خبرنگاران به شاخصه‌های این نمایشگاه مبنی بر تمرکز ویژه بر موضوعات روابط بین‌الملل توسط سفارتخانه‌ها و خواهر خوانده‌ها، پیش‌بینی امتیازات ویژه، برپایی میز عشایر، ارائه آموزش‌های عمومی، مبحث اشتغال مولد، حضور ایرلاین‌های داخلی و خارجی در راستای ارتقای مراودات بین‌المللی، توجه به رونق سرمایه گذاری و ارائه بسته‌های بی نام اشاره کرد و گفت: از آنجا که عناصر رفاه، آسایش و خانواده سه محور کلیدی در حوزه گردشگری مطرح است و ما هم در این نمایشگاه این مهم را دنبال می‌کنیم.

معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس با بیان اینکه امسال اهتمام ویژه‌ای برای برگزاری این نمایشگاه ایجاد شده است، تصریح کرد: ایجاد رغبت برای حضور بانک‌های دولتی و خصوصی برای ورود به پروژه‌های گردشگری کوچک مقیاس در این نمایشگاه نیز پیش‌بینی شده است.

فارس باید کانون‌ رویدادهای گردشگری شود

ثبت ملی رویداد گردشگری انار و خرمالوی باغ‌های قصردشت 

شهردار شیراز نیز در این نشست خواستار تداوم موضوع برگزاری نمایشگاه بین‌المللی گردشگری پارس پس از آیین رونمایی شد و تاکید کرد: باید اطلاع رسانی به نحو مطلوب برای بهره‌مندی کافی از نمایشگاه در دستور کار قرار گیرد، چرا که در هر زمینه‌ای نتیجه گرایی بسیار اهمیت دارد.

محمدحسن اسدی ادامه داد: وجود ظرفیت‌های بالقوه در شیراز در بین سایر شهرها و کلانشهرهای ایران، جای کار زیادی ایجاد کرده، چرا که هر یک از این ظرفیت‌ها خود قابلیت اجرای رویدادهای مختلف را دارد.

شهردار شیراز به برگزاری جشنواره خرمالو و انار باغ‌های قصردشت که از روز گذشته آغاز شده هم اشاره کرد و گفت: این مهم باید به عنوان یک رویداد مطلوب گردشگری، ثبت ملی شود.

اسدی ادامه داد: در شیراز ۵ زیر ساخت گردشگری در شیراز تعریف شده که شامل پارک آبی، آکواریوم، باغ پرندگان و شهربازی و تله کابین می‌شود.معتقدیم اگر این ۵ زیر ساخت اجرایی شود اقتصاد شیراز متحول خواهد شد و در نهایت موجب رضایتمندی شهروندان این کلانشهر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مجموعه گردشگری قصر ابونصر و برم دلک نیز از فرصت‌های گردشگری در شیراز محسوب می‌شود که مغفول مانده است.

فارس باید کانون‌ رویدادهای گردشگری شود

فارس باید کانون‌ رویدادهای گردشگری شود

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس نیز در ادامه این نشست با اشاره به ظرفیت بالای استان در بحث صنایع دستی، گفت: وجود بیش از ٨٠ رشته صنایع دستی در این استان موجب اعطای عنوان چند شهر و روستای ملی صنایع دستی شده است.

سید مؤید محسن‌نژاد با تاکید بر اینکه وظیفه ما تسهیل گیری و هموار سازی برای ورود و فعالیت بخش خصوصی در حوزه گردشگری است، چرا که صنعت گردشگری می‌تواند اقتصاد استان را متحول کند، افزود: در فضای همدلی، اهداف محقق می‌شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس با تصریح بر اینکه حق استان است که فارس کانون رویدادهای گردشگری و صنایع دستی و میراث فرهنگی باشد، گفت: ١٠ درصد آثار ثبتی کشور متعلق به شیراز است و با اضافه شدن کاروانسرای ایزدخواست هم بیشترین آثار ثبتی جهانی را نیز در ایران به خود اختصاص داده است و به همین دلیل می‌تواند کانون رویداهای مختلف باشد.

به گفته محسن‌نژاد، وقتی یک رویداد در یک موقعیت جغرافیایی اجرا می‌شود تمام ارکان آن منطقه درگیر رویداد می‌شوند و لذا باید به گونه‌ای عمل کنیم که این رویداد در بحث اشتغال به گونه‌ای توانمند عمل کند تا مردم خود هم احساس و هم مشارکت کنند.

وی اضافه کرد: پس از استان تهران، برگزاری نمایشگاه گردشگری پارس در شیراز مهمترین رویداد گردشگری ایران محسوب می‌شود که در کنار این نمایشگاه، نمایشگاه صنایع دستی در قالب روستا و شهرهای ملی و جهانی نیز اجرایی خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس با بیان اینکه رویداد نشان ملی در دی ماه نیز اجرایی خواهد شد، گفت: تلاش کرده‌ایم تا اشتراکات دیدگاه‌ها را در راستای تسهیل امور سرمایه گذاری احصاء کنیم.

محسن‌نژاد در خاتمه گفت: تلاش خواهد شد تا جشنواره انار و خرمالوی باغ‌های قصردشت نیز در تقویم رویدادهای گردشگری ایران به ثبت برسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز