خبرگزاری کار ایران

شهردار شیراز مطرح کرد؛

همراهی برای انتقال مشاغل به بازار بزرگ پروتئین شیراز

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۰۲۸۹

مدیریت شهری بر ساماندهی صنوف دروازه کازرون مصمم است

شهردار شیراز با بیان اینکه مدیریت شهری بر ساماندهی صنوف دروازه کازرون مصمم است، گفت: فرمانداری، دادستانی، اتاق اصناف و تمام مسئولین ذی‌ربط همراهی و کمک کنند تا این جابجایی انجام شود.

به گزارش ایلنا، جلسه مشترک مدیریت شهری با نمایندگانی از فرمانداری، دادستانی، اتاق اصناف و صنوف دروازه کازرون به‌منظور ساماندهی و انتقال صنوف و مشاغل این بازار به بازار بزرگ پروتئین برگزار شد.

شهردار شیراز در این جلسه به مالکین و کسبه اطمینان داد که نگرانی‌ها و دغدغه‌های شما در ساماندهی و انتقال به بازار بزرگ پروتئین مدنظر قرارگرفته است.

محمدحسن اسدی با بیان اینکه مدیریت شهری همه موارد را در نظر گرفته و در این خصوص نظم شهری، بهداشت و ترافیک از اهمیت بسزایی برخوردار است، خواستار همراهی مالکین و کسبه دروازه کازرون در ساماندهی صنوف آنجا با مدیریت شهری شد.

این مقام ارشد مدیریت شهری شیراز بر اساس بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها مبنی بر ساماندهی مشاغل مزاحم و آلاینده، گفت: ساماندهی صنوف دروازه کازرون از مطالبات اصلی مردم است و مشاغل پروتئینی، صیفی و لبنی این بازار باعث به‌هم‌ریختگی و ایجاد ترافیک و نبود مسائل بهداشتی شده و باید هر چه سریع‌تر این ساماندهی انجام شود.

اسدی با تصریح بر این موضوع که مدیریت شهری در جابجایی و ساماندهی صنوف دروازه‌ کازرون و  انتقال به بازار بزرگ پروتئین اهتمام داشته و مصمم است، گفت: قطعا رضایتمندی و حق‌وحقوق کامل افرادی که سالیان سال مشغول کسب‌وکار در دروازه کازرون هستند و این محیط منبع معیشت آن‌ها بوده و خدمت‌رسانی کرده‌اند، مدنظر قرار دارد و این جابجایی با تفاهم، توافق و رضایتمندی انجام می‌شود.

شهردار شیراز تصریح کرد: با اجرای این ساماندهی، چهره این بخش از شهر زیباتر می‌شود و دروازه کازرون وضعیت بسیار مناسبی پیدا خواهد کرد و مردم می‌توانند برای تأمین منابع پروتئینی به یک فضای مناسب و استاندارد مراجعه کنند و اقلام مدنظر خود را تأمین کنند.

او با بیان اینکه فرمانداری، دادستانی، اتاق اصناف و تمام مسئولین ذی‌ربط همراهی و کمک کنند تا این جابجایی انجام شود، بیان کرد: هدف ما این است که قبل از استفاده از ظرفیت‌های قانونی و قهری، با توافق و رضایتمندی افراد، جابجایی را انجام دهیم.

طرح ساماندهی دروازه کازرون از جمله درخواست‌های عموم مردم است

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری انیز اظهار کرد: طرح ساماندهی دروازه کازرون از جمله درخواست‌های عموم مردم است که با تعامل به این سمت پیش می‌رویم.

مسعود زارعی تصریح کرد: تمام جزئیات در ساخت بازار بزرگ پروتئین در نظر گرفته شده و خواسته‌های شهروندان در ساماندهی ترافیک، بهداشت و نظم شهری مدنظر قرار گرفته است.

او خاطرنشان کرد: شأن کسبه برای مدیریت شهری اولویت دارد. 

باید هم حقوق مردم و هم کسبه را در نظر بگیریم

معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز فارس نیز با تقدیر از اقدام شهرداری شیراز در احداث بازار بزرگ پروتئین و ساماندهی صنوف دروازه کازرون اظهار کرد: تمامی مسائل و مباحث در جلسات متعدد با حضور واحدهای صنفی بررسی شده است.

ابراهیم ابراهیمی با بیان اینکه هر کدام از کسبه مسائل خاص خود را دارند، تصریح کرد: همه باید همکاری کنند تا این جابجایی که رضایت مردم شهر شیراز در پی دارد، اتفاق بیفتد.

او بیان کرد: مسائلی نظیر ترافیک، بهداشت، برخی تخلفات صنفی و بی نظمی در بازار دروازه کازرون باعث بی‌انگیزگی و عدم استقبال مردم برای خرید در این منطقه شده که با ساماندهی صنوف در بازار بزرگ پروتئینی شیراز و ایجاد نظم و انگیزه می‌توانیم الگویی خوب باشیم. 

معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز فارس با بیان اینکه به عنوان نماینده دادستان در تمام جلسات حضور داشته و وظیفه ما صیانت از حقوق عامه است، گفت: باید هم حقوق مردم و هم کسبه را در نظر بگیریم. 

ابراهیمی تصریح کرد: قطعا در کنار همه هستیم تا هم حق‌و حقوق کسبه و شهروندان و هم شهرداری حفظ شود و قیمت‌گذاری جهت واحدهای دروازه کازرون منصفانه باشد و حلاوت این اقدام رضایت برای همه باشد. 

این مقام قضایی از کسبه خواست تا با همکاری و همیاری در خصوص جابجایی صنوف باعث شوند تا هم  اشتغال کسبه و هم سلامت و حقوق مردم و نظم شهری حفظ بشود و هم شهرداری بتواند به وظایف خود عمل کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز