خبرگزاری کار ایران

شهردار منطقه یک شیراز خبرداد؛

افتتاح و بهره‌برداری ۱۳ پروژه عمرانی سطح منطقه یک در دهه فجر

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۳۴۶۶

شهردار منطقه یک شیراز از افتتاح و بهره‌برداری تعدادی از پروژه‌های فعال تا پایان امسال و یا در هفته شیراز طی سال ۱۴۰۳ خبرداد.

به گزارش ایلنا، جهان بین میرزایی امروز در سلسله نشست‌های «روایت امید» در راستای تشریح پروژه‌های قابل افتتاح و کلنگ زنی دهه مبارک فجر در سطح شهر شیراز گفت: پروژه‌های قابل افتتاح در دهه فجر پنج پروژه شامل افتتاح پیاده‌راه است که از جمله می توان به مسیرهای حد فاصل میدان امام حسین تا پل باغ صفا، خیابان فردوسی حد فاصل دو خیابان رودکی و سعدی، ضلع غربی و شرقی خیابان قصردشت و پیاده‌راه دو خیابان شوریده شیرازی و انقلاب اسلامی اشاره کرد.

وی با اشاره به پروژه‌های قابل افتتاح و بهره‌برداری و کلنگ‌زنی این منطقه در ایام الله دهه فجر نیز افزود: در دهه فجر سال جاری ۱۳ پروژه قابل افتتاح به ارزش بیش از یکصد میلیارد تومان و شش پروژه با اعتبار ۷۰ میلیارد تومان  و به ارزش بیش از یکصد میلیارد تومان کلنگ زنی می‌شود.

میرزایی اظهار کرد: مساحت کنونی منطقه یک در حال حاضر یکهزار و ۸۰۰ هکتار است که جمعیتی بیش از ۱۵۰ هزار نفر در آن قرار گرفته اند.

وی با بیان اینکه  در ایام دهه فجر عملیات اجرایی فاز دوم پروژه‌های پیاده راه خیابان شهید رادفر و پیاده راه خیابان شهید مشکین فام آغاز می‌شود، یادآور شد: در دهه فجر امسال عملیات لوله گذاری در بسیاری از کوچه‌های منطقه یک و به ویژه محله ابیوردی تکمیل و افتتاح خواهد شد؛ پروژه بافت تپه نیز در محدوده محله ابیوردی در راستای تقویت سرانه فضای سبز کلنگ‌زنی و عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

میرزایی خاطرنشان کرد: پروژه پارک عفیف آباد در محله عفیف آباد به مساحت ۱۳ هزار متر مربع از جمله پروژه‌های فعال منطقه یک است که هم اکنون ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا پایان سال جاری و یا اوایل سال ۱۴۰۳ افتتاح می‌شود.

شهردار منطقه یک شیراز افزود: اجرای عملیات سبز راه چمران به طول ۳ کیلومتر با اعتبار ۴۰ میلیارد تومان و پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد، عملیات لوله گذاری و پیاده رو سازی محلات و معابر، تکمیل و اجرای پروژه‌های سرمایه گذاری پردیس سینمایی بعثت و میدان نمازی از دیگر پروژه‌های اجرایی در سطح منطقه یک شیراز بود که شهردار این منطقه به آن‌ها اشاره کرد.

وی افزود: بیش از ۶۰ درصد خدمات عمده کلان شهر شیراز همچون بزرگترین مرکز دانشگاهی جنوب کشور، بیمارستان‌های اصلی، ادارات کل و دستگاه‌های اجرایی بخش دولتی و خصوصی، مراکز نظامی، انتظامی و آموزشی و ورزشی در محدوده این منطقه شکل گرفته است که به عنوان ویژگی خاص این منطقه است و به دلیل تمرکز و ارائه خدمات عمومی شهر، در حال حاضر در این منطقه شاهد ترافیک هستیم و این موضوع نیاز به توجه ویژه دارد.

به اعتقاد میرزایی منطقه یک در بافت میانی شهر شیراز واقع شده است و در بخشی از مناطق شکل گیری و ساخت و سازها بر اساس اصول شهرسازی نبوده است.

وی ادامه داد: در موضوع دفع آب‌های سطحی در برخی محلات این منطقه با مشکل مواجه هستیم؛ لذا در این خصوص با اجرای پروژه‌های لوله گذاری که در حال اجراست این مشکل در حال بر طرف شدن است.

شهردار منطقه یک شیراز با اشاره به اینکه محدوده منطقه یک دارای بافت فشرده است و نمی‌توان پروژه‌های شاخص تعریف کرد، گفت: تنها ابر پروژه شاخص عمرانی این منطقه، بزرگراه شهید سلیمانی در محدوده این منطقه است که تملک و اجرای پیاده راه جنوبی این بزرگراه بر عهده شهرداری منطقه یک است که با پیشرفت بسیار خوبی که این پروژه تا به امروز دارد، در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

میرزایی ادامه داد: در خصوص اجرای پروژه کوهسار بایستی ۱۶ هکتار تملک صورت می‌گرفت که تاکنون ۱۱ هکتار تملک انجام شده است و مابقی نیز به دلیل مشکلاتی که در حوزه اسناد مالکیتی مطرح است، در حال پیگیری و رفع مشکل از سوی شهرداری شیراز است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز