خبرگزاری کار ایران

عضو انجمن مطالعات قرآنی و فرهنگ اسلامی:

قصه‌های امام سجاد (ع) در شمار مهمترین میراث فکری شیعه است

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۴۰۱۶

عضو انجمن علمی ایرانی مطالعات قرآنی و فرهنگ اسلامی گفت: قصه های امام سجاد (ع) در شمار مهمترین میراث فکری شیعه است، امروز پیش از 14 قرن هنوز طراوت زیبایی و ابتکار و نوآوری این اثر کاملا به لحاظ محتوا و مباحث و ساختار ادبی زیبایی حفظ شده است.

به گزارش ایلنا، فروغ پارسا در همایش ملی رساله الحقوق امام سجاد (ع) که در شهرستان مهر برگزار شد، در خصوص جایگاه مادر در رساله الحقوق امام سجاد(ع) و مصادر فقه شیعی اظهار کرد: فاطمه زهرا(س) رمز و راز آفرینش هستی هستند.

وی حضرت فاطمه زهرا (س) را کوثر رحمت و محبوب دل رسول خدا دانست و اضافه کرد: فاطمه زهرا (س) ام ابیها و مادر امامت و همسر ولایت بودند.

عضو انجمن علمی ایرانی مطالعات قرآنی و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: عقل گرایی و واقع گرایی که ویژگی اعتقادات شیعه است از آموزه های امامان شیعه است و به همین دلیل است که آثار بزرگان تشیع و نهج البلاغه امام رساله امام سجاد و احادیث صادیقین امروز هم مورد استناد و استفاده ما است، با اینکه طی سال های گذشته صد ها ترجمه نوشته شده هنوز هم قابلیت تفسیر های بیشتری دارد.

وی خاطرنشان کرد: قصه های امام سجاد (ع) در شمار مهمترین میراث فکری شیعه است، امروز پیش از 14 قرن هنوز طراوت زیبایی و ابتکار و نوآوری این اثر کاملا به لحاظ محتوا و مباحث و ساختار ادبی زیبایی حفظ شده است.

پارسا گفت: مادر معادل فارس کلمه ام در عربی است، ام به معنای مبدا و سرآغاز هر چیزی است، مادر به مصابح موجودی که تجلی عشق و محبت است در همه ادیان و مکاتب بشری مورد احترام قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: فرهنگ اسلامی سرشار از آموزه هایی است که در بلندی و رفعت مادر تاکید کرده است و احترام و نیکی به مادر را واجب شناخته است، امام سجاد(ع) در رساله الحقوق در خصوص حقوق مادر سخن گفته است.

عضو انجمن علمی ایرانی مطالعات قرآنی و فرهنگ اسلامی ابراز کرد: حق مادر در رساله الحقوق از حق پدر بیشتر است، این سخن را امام در جامعه ای مطرح کرده است هزا رو 400 سال با ما فاصله دارد، در اسناد و قوانین هویتی مادر اهمیت بیشتری نسبت به پدر دارد، امام (ع) می فرماید که حقوق خویشاوندان بسیار و هرکه مقدم باشد حق بیشتری دارد.

وی افزود: حضرت سجاد(ع) در خصوص مادر می فرماید هیچ کس همه اعضای خود را با خرمی به تو نمی بخشد و همه سختی ها را به جان خریده است پس از به دنیا آمدن تو را سیراب می کند و بر تو سایه می افکند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز